وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : شنبه 24 مرداد 1394 ساعت 09:00   |   کد مطلب: 15824
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با دفاع از عملکرد تعاونی‌ها در چند سال گذشته به برخی انتقادات از پروژهای نافرجام مسکن مهر در بخش تعاون پاسخ داد و گفت: برخی انبوه سازان در قالب تعاونی ورود و موفق عمل نکردند.

به گزارش نافع، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی  فارس در پاسخ به این پرسش که مسکن اجتماعی توسط چه بخشی ساخته و تحویل داده خواهد شد، اظهار داشت: مسکن اجتماعی با توجه به تجربه موفق توسط تعاونی‌ها ساخته خواهد شد که جامعه هدف آن کارگران، بازنشستگان، افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی هستند.

وی در واکنش به این که بیشترین شکایات متوجه تعاونی ها در کشور است و اینکه برخی از آنها واحدها را هنوز تکمیل و تحویل نداده اند، گفت: در کلیت کار تعاونیها، پروژه های بسیار بزرگی ساخته و تحویل داده شده اند و تعداد اندکی هم به اسم تعاونی ورود کردند اما موفق نبود این افرادی که به نام تعاونی فعالیت می کردند در اصل انبوه ساز بودند بنابراین در مجموع فعالیت تعاونی ها مورد تایید و قابل قبول است.

وی با بیان اینکه بخشی زیادی از پروژهای تعاونی ها در حوزه مسکن تا پایان سال 94 تحویل داده می شوند، افزود: تا پایان سال 95 پرونده مسکن مهر تعاونی ها بسته خواهد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین در خصوص تسهیلات مسکن اجتماعی، تأکید کرد: تسهیلات در قالب بسته‌های حمایتی به دهک‌های پایین جامعه ارائه خواهد شد و در سال های اول هم به افراد برای بازپرداخت فرصت و تنفس داده می شود؛ جزئیات بیشتر این موضوع به زودی اعلام خواهد شد.

وی افزود:‌ این تسهیلات با معرفی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به وزارت راه و شهرسازی به دهک‌های هدف جامعه پرداخت می‌شود.

وزیر کار با تاکید بر اینکه تامین مسکن برای بازنشستگان از طریق طرح مسکن اجتماعی دنبال می شود، گفت: برطرف کردن مشکل مسکن اقشار کم درآمد از اولویت های وزارت کار است.

علی ربیعی با اعلام اینکه تامین مسکن بازنشستگان از طریق مسکن اجتماعی در اولویت کاری این وزارتخانه است، افزود: 8 میلیون و 500 هزار نفر از کارگران غیررسمی کشور زیرپوشش خدمات بیمه‌ای قرار دارند.

انتهای پیام/م

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما