وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : سه شنبه 18 شهريور 1393 ساعت 12:57   |   کد مطلب: 9384
۵۰۷ تعاونی در شهرستان نهاوند فعالیت می کنند
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی نهاوند از فعالیت ۵۰۷ تعاونی در این شهرستان نهاوند خبر داد.

به گزارش نافع، فرهاد جهانیان در گفت و گو با  گرو، گفت:۵۰۷ تعاونی در شهرستان فعالیت می کنند که ۲۶۲ مورد آنها تولیدی و ۲۴۵ مورد توزیعی بوده و از این تعداد ۱۰۷ تعاونی فعال ،۲۱۰ تعاونی غیر فعال و راکد و ۲۸ مورد نیز در دست اجرا می باشد.

وی افزود: در حال حاضر تعاونی های موجود شهرستان دارای ۱۵۷ هزار و ۴۷۴ نفر عضو می باشند که ۸۷ درصد جمعیت شهرستان را تشکیل می دهند و سرمایه موجود آنها یک هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال می باشد.
رئیس اداره، تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان نهاوند اظهار کرد: همچنین از مجموع تعاونیهای موجود شهرستان ۳۱ شرکت با ۶۲۵ نفر عضو مربوط به بانوان، ۱۸مورد جزء تعاونیهای منحل شده، شش مورد جزء تعاونیهای به هدف رسیده، دو اتحادیه تعاونی و ۱۳۵ مورد تعاونیهای آموزشگاهی می باشند.
وی برگزاری دوره های آموزشی آشنایی با قوانین و مقررات بخش تعاون و سایر قوانین تعاونی را از مهم ترین وظایف این اداره دانست و افزود: ارتقا فرهنگ تعاون با برگزاری دوره های ترویجی و بازدید از تعاونی های الگو و موفق مهم ترین اقدام در توسعه فرهنگ تعاون به شمار می رود که در این ارتباط از ابتدای سال جاری تا کنون ۲۹۹ دوره آموزشی با سه هزار و ۱۲۱ ساعت برای پنج هزار و ۵۷۰ نفر از اعضای تعاونیها تشکیل شده است.
جهانیان به نقش تعاونیها در فعالیتهای اقتصادی اشاره کرد و گفت: شرکتهای تعاونی شهرستان نهاوند تا کنون برای سه هزار و ۲۲۵ نفر اشتغال ایجاد نموده و برای شش هزار و ۴۴۰ نفر نیز توانسته اند فرصت شغلی ایجاد کنند و علاوه بر اینها ۲۵ نفر از فارغ التحصیلان دانشگاهی تحت عنوان کارورز جذب این شرکتها شده اند.
وی همدلی و مشارکت اثربخش را دو عامل مهم برای رسیدن به اهداف تعاونیها که همان توانمند سازی افراد است عنوان کرد و گفت: سیاست های اصل ۴۴ قانون برنامه پنجم توسعه و قانون بخش تعاون از مهم ترین اسناد بالادستی برای توسعه این بخش است که با اجرای صحیح آن تحرک پذیری ومشارکت دستگاه های اجرایی برای توسعه بخش تعاون شتاب بیشتری پیدا می کند.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما