وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : شنبه 15 شهريور 1393 ساعت 12:29   |   کد مطلب: 9345
تعاون دمیدن روح تازه در کالبد اقتصادی کشور است
تعاون از جایگاه ویژه‌ای در دین مبین اسلام برخوردار است و در قرآن بارها بر این موضوع تأکید شده است.

به گزارش نافع، در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نیز تعاون جایگاه مهمی دارد به طوریکه جزء اصول 43 و44 به شمار می‌رود.

نامگذاری سال‌های اخیر از طرف مقام معظم رهبری نیز بر این موضوع مهم تأکید دارد و" همت مضاعف و کار مضاعف"، ”جهادی اقتصادی”،  ”تولید ملى، حمایت از کار و سرمایه‌ ایرانى”،  ”حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی” و ”اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی ” همه و همه بر تعاون و تجمیع نیروهای مردمی و سرمایه‌های خرد تأکید می‌کند.

با کمال تأسف فرهنگ کار جمعی، امروزه در جامعه ما کمتر دیده می‌شود و تأکید رهبر معظم انقلاب نیز بر همین موضوع است.

 گسترش فرهنگ کار جمعی از اساسی‌ترین اهداف تعاون است زیرا تعاونی‌ها مردمی‌ترین بخش جامعه هستند که همه امور آن به دست مردم اداره می‌شود.

 از طرف دیگر امروزه نداشتن شغل مناسب و بیکاری از مهمترین مشکلات جامعه به شمار می‌آید و کارآفرینی وتعاون می‌تواند برای برطرف ساختن این مشکل مؤثر واقع شود چراکه یکی از اهداف اصلی تعاون، ایجاد و تأمین شرایط مناسب اشتغال برای همه است.

همچنین توسعه عدالت اجتماعی،  کاهش فقر، توسعه و تحکیم مشارکت وارتباط و بهره‌وری منابع مادی و انسانی از دیگر اهداف تعاون به شمار می‌آید.

از طرف دیگر اقتصاد تعاونی، نقش بارزی در تحقق اقتصاد مقاومتی دارد و اجرای موفق و بهتر اقتصاد مقاومتی در گروی حمایت و تقویت اقتصاد بخش تعاونی است چرا که اقتصاد تعاونی با حضور مردم شکل می‌گیرد.

برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید به تعاون و تعاونی توجه ویژه داشت و از سرمایه‌های خرد مردم در ایجاد تعاونی استفاده کرد.

 

تقویت اقتصاد کشور، دشمنان را ناکام می‌کند

مدیر کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان همدان در این‌باره به خبرنگار ما گفت: تعاونی‌ها نقش مؤثری در توسعه اقتصادی کشور برعهده دارند و باید برای توسعه و تقویت آن‌ها تلاش کرد.

مسعود اقلامی افزود: یک هزار و 767 تعاونی فعال در بخش‌های صنعتی، کشاورزی، خدمات، مسکن، عمران و اتحادیه‌های استان فعالیت می‌کنند.

وی افزود: از ابتدای سال تاکنون نیز 65 تعاونی جدید در استان همدان تشکیل شده که می‌توانند در رونق اقتصادی جامعه نقش‌آفرینی کنند.

اقلامی تصریح کرد: امروزه بخش زیادی از اقتصاد کشورهای سرمایه‌داری را اقتصاد بخش تعاون تشکیل می‌دهد و باید برای گسترش فرهنگ تعاون و دمیدن روح تعاون در فعالیت‌های اقتصادی و گروه‌های مختلف فعالان اقتصادی در ایران تلاش کرد.

وی خاطرنشان کرد: ایران کشوری جوان از نظر جمعیتی و برخوردار از ظرفیت‌ها و منابع غنی است که مشارکت مردمی و تعاون، می‌تواند اقتصاد شکوفایی داشته باشد.

اقلامی اظهارداشت: با تقویت اقتصاد کشور، دسیسه‌های دشمنان برای مبارزه با انقلاب اسلامی ایران ناکام خواهد ماند.

گزارش از سمیه مظاهری

دیدگاه شما