وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : پنجشنبه 6 شهريور 1393 ساعت 08:14   |   کد مطلب: 9191
ایجاد روحیه جهادی و تعاون از اهداف طرح هجرت۳
مدیر آموزش و پرورش تویسرکان، ایجاد روحیه جهادی، تعاون و آشنایی دانش‌آموزان با حرفه‌های عملی را از مهمترین اهداف طرح هجرت3 در مدارس عنوان کرد.

جواد اسدبیگی در گفت و گو با نافع با اشاره به اینکه تحقق بخشیدن به فرمایشات مقام معظم رهبری و آشنا سازی دانش آموزان با فرهنگ کار و تلاش از اهداف طرح هجرت ۳ است، اظهار کرد: این طرح فرصت مناسبی برای بهره مندی دانش آموزان از دستاوردهای علمی و عملی بوده به طوری که دانش آموزان به صورت مستقل از دسترنج خویش استفاده می کنند.

وی، آشنایی دانش آموزان با روحیه تعاون، همکاری و کار گروهی در فضایی صمیمی و با نشاط را از دیگر اهداف اصلی اجرای طرح هجرت ۳ برشمرد و افزود: بی تردید در این طرح با شناسایی استعدادهای بالقوه دانش آموزان، توانمندی های آنان با انتقال تجربه هایشان کاملتر می شود.

مدیر آموزش و پرورش تویسرکان همچنین با اشاره به شعار امسال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدریت جهادی، گفت: در رنگ آمیزی مدارس سعی شده از طرح های اسلامی برای انتقال فرهنگ و سبک زندگی اسلامی استفاده تا به صورت عملی در اذهان دانش آموزان نهادینه شود.

اسدبیگی در ادامه افزود: در این طرح ابتدا مدارسی که نیاز به بازسازی داشته و فرسودگی آنان درمقایسه با سایر مدارس بیشتر است شناسایی شده و سپس در حد توان توسط دانش آموزان در قالب طرح هجرت۳ مرمت و بازسازی می شوند.

وی با اشاره به اینکه طرح هجرت۳از جمله برنامه های مشترک آموزش و پرورش و بسیج داشن آموزی و مورد تأکید مقام معظم رهبری است که سبب شاداب سازی محیط های تحصیلی دانش آموزان می شودخاطرنشان کرد:ایجاد شور و نشاط در جوانان با هدف سازندگی و محرومیت زدایی در برخی مدارس از دیگر اهداف این طرح است.

دیدگاه شما