وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : سه شنبه 28 مرداد 1393 ساعت 13:17   |   کد مطلب: 9031
مدیریت جهادی و مشارکت عمومی راه رسیدن به اقتصاد مقاومتی
قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: مدیریت جهادی و مشارکت عمومی به واسطه عزم ملی طبق تاکیدات مقام معظم رهبری، راهکار مهمی برای دستیابی به اقتصاد مقاومتی است.

 محمدرضا ابراهیمی در آیین تودیع و معارفه رییس اداره جهاد کشاورزی شهرستان ملایر با بیان اینکه حرکت جهادگران باید در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی باشد تا بتوان بیش از گذشته توسعه را در بخش های مختلف جامعه به خصوص کشاورزی شاهد باشیم، اظهار کرد: مدیریت جهادی و مشارکت عمومی به واسطه عزم ملی طبق تاکیدات مقام معظم رهبری، راهکار مهمی برای دستیابی به اقتصاد مقاومتی است.

وی با اشاره به اینکه مبارزه با سن غلات در استان همدان و به خصوص شهرستان ملایر جلوه ای از حرکت جهادی است، افزود: امروز در دولت تدبیر و امید لذت حرکت جهادی بیش از گذشته برای ما مسلم و روشن است و دو برابر سال های گذشته می توانیم کار کنیم.

قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: فرامین رهبری باید مد نظر همه مدیران و مسئولان قرار گیرد و به طور حتم برای اجرایی شدن رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی، ناهماهنگی‎ها باید به حداقل برسد.

وی با اشاره به اینکه حفاظت از تولید ملی و یک محصول راهبردی با حرکت جهادی در جهت توسعه کشور محقق می شود و این حرکت بسیار قاطعانه در مجموعه جهاد آغاز شده است، ابراز کرد: با توجه به اینکه همه نقاط کشور از قابلیت ها و محدودیت هایی برخوردارند، باید به نحو مطلوب از این پتانسیل ها استفاده کرد و عامل و موتور محرکه و انگیزه همکاری را بیشتر از گذشته توسعه داد.

ابراهیمی نیز بر ایجاد همدلی، وفاق، تعامل و ارتباط بیشتر بین مجموعه جهاد و ارگان‎های اجرایی و بخش خصوصی تاکید کرد و گفت: ˈحجت الله مصطفویˈ در زمان تصدی اداره جهاد کشاورزی ملایر بسیار موفق عمل کرد و گام‎های چند ساله را در طول یکسال در این شهرستان به نتیجه رساند.

رییس جدید اداره جهاد کشاورزی ملایر نیز آب، خاک و نیروی انسانی را سه سرمایه ارزشمند عنوان کرد و افزود: در مجموعه جهاد کشاورزی استعدادهای بالقوه و درخشانی فعالیت می کنند که باید با برقراری تعامل و همدلی به نحو مطلوب از سرمایه های انسانی بهره گرفت.

غلامحسین تقوی مدیریت آب را نیز یکی از ضرورت های بخش کشاورزی دانست و گفت: هم اکنون در زمینه آبیاری بارانی ۳٫۷ درصد در سطح استان رشد داریم که با مدیریت صحیح آب باید این درصد افزایش یابد.

وی تصریح کرد: با توجه به افزایش شهرنشینی در ملایر از ۴۰ به ۶۱ درصد شهری و ۶۰ به ۳۹ درصد روستایی از سال ۶۵ تاکنون، باید از روش‎های صنعتی و به روز به جای روش های سنتی در بخش کشاورزی استفاده کنیم.

تقوی همچنین پوشش انهار، انتقال آب، اجرای روش های درست آبیاری، تجهیز و نوسازی واحدهای تولیدی، افزایش واحدهای تولیدی، توجه ویژه به فرآوری محصولات و جلوگیری از خروج خام فروشی و تولیدات شهرستان را از دیگر اولویت ها برشمرد.

وی استفاده از توانمندی‌ها و دانش علمی دانشگاهیان و ظرفیت‎های علمی برای توسعه بخش کشاورزی را یکی از اولویت‎های مهم برشمرد و ابراز کرد: این امر مستلزم تشکیل کمیته های استعدادیابی است که بزودی در شهرستان تشکیل خواهد شد.

در این آیین از زحمات حجت الله مصطفوی  تقدیر و غلامحسین تقوی به عنوان رییس اداره جهاد کشاورزی شهرستان ملایر معرفی شد.

دیدگاه شما