وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : چهارشنبه 30 ارديبهشت 1394 ساعت 08:41   |   کد مطلب: 14461
به سیرک ها دیگر مجوز فعالیت در استان همدان داده نمی شود
فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان همدان گفت: استان همدان جزء استان‌هایی محسوب می‌شود که دیگر هیچ‌گاه مجوز حضور سیرک‌ها و بازی با حیوانات را نخواهد داد.

به گزارش نافع، مهدی ضرغامی در گفت‌وگو با خبرنگار ما، اظهار کرد: برگزاری سیرک‌های نمایشی، بازی با حیوانات در داخل سیرک‌ها برای جذب مخاطب و در نهایت کسب درآمد را بسیار اشتباه خواند

حیواناتی از جمله سگ و گربه که در حومه شهر زندگی می‌کنند تحت پوشش شهرداری بوده اما مجموعه محیط‌ زیست از تمامی حیوانات حمایت می‌کند و تاکید بر رعایت حقوق تمام حیوانات دارد.

وی افزود: جامعه انسانی در دل طبیعت گاهی اقدام به امر کشاورزی و باغداری می‌کنند در حالیکه در زمان‌های گذشته این مکان جزء قلمرو حیوانات وحشی طبیعت محسوب می‌شده و به همین ترتیب گاهی شاهد حمله حیوان به انسان هستیم.

ضرغامی تصریح کرد: بهترین راهکار برای رعایت حقوق حیوانات این است که هنگام حضور در دل طبیعت از هر گونه آزار و اذیت حیوانات به ویژه توله گرگ‌ها به طور جدی خودداری کنیم.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌ زیست همدان به تغییر اقلیم جغرافیایی و کاهش نزولات جوی و تحت تاثیر قرار گرفتن حیوانات اشاره و تاکید کرد: با توجه به این نوع تغییر اقلیم برای حمایت از حیوانات آبزی و کنارآبزی انسان‌ها باید از هر گونه بهره‌برداری از آب تالاب‌ها جدا خودداری کنند چرا که در غیر این صورت زندگی این دسته از حیوانات به خطر می‌افتد.

وی با بیان اینکه در استان همدان پنج منطقه حفاظت شده داریم، تصریح کرد: در حال حاضر حیوانات مناطق حفاظت شده در حال زادآوری بوده و رفت و آمد به صورت آزاد امکان‌پذیر نیست.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما