وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : پنجشنبه 20 فروردين 1394 ساعت 09:46   |   کد مطلب: 13812
شکارچی متخلف به دوسال و شش ماه حبس محکوم شد
رئیس اداره حقوقی حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: طبق حکم مراجع قضایی یک شکارچی متخلف به دوسال حبس تعزیری و به اتهام نگهداری و حمل اسلحه و مهمات غیر مجاز نیز به شش ماه حبس محکوم شد.

به گزارش نافع، عزیز قیاسی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: شمار متخلفانی که سال گذشته به اتهام شکار غیرمجاز، درگیری با ماموران و تخریب محیط زیست به مراجع قضایی معرفی شدند 105 نفر است.

وی اضافه کرد: این افراد با شکار غیرمجاز منجر به مرگ 24 قطعه چکاوک، یک قطعه فاخته، 18 سر خرگوش، 22 قطعه کاکایی، دو قطعه کبک، هفت رای قوچ، یک راس میش، چهار قطعه کبوتر وحشی، 12 قطعه سهره، یک راس بزوحشی، یک راس گراز، یک قطعه دلیجه، یک بهله قرقی، 125 ماهی، دو قطعه سار و 25 قطعه گنجشک شدند.

رییس اداره حقوقی محیط زیست همدان گفت: در مجموع 49 فقره پرونده تخطی از قانون مقررات شکار و صید سال گذشته به مراجع قضایی ارسال شد که 38 مورد از این تعداد منتهی به صدور رای شد.

وی اضافه کرد: دستگاه قضایی در 35 پرونده متخلفان را به اتهام رعایت نکردن قوانین و مقررات شکار و صید به پرداخت 589 میلیون و 500 هزار ریال جزای نقدی محکوم کردند.

وی اظهار کرد: همچنین سه پرونده قضایی منجر به صدور حکم حبس تعزیری برای متهمان شکار و صید شد که طبق حکم دادگاه متهمان به تحمل 79 ماه حبس تعزیری محکوم شدند.

رییس اداره حقوقی محیط زیست همدان در ارتباط با مهمترین پرونده های تخلف شکار و صید غیرمجاز گفت: فردی که اقدام به نگهداری یک بهله قرقی در منزل مسکونی در ملایر کرده بود به سه سال حبس تعزیری و پرداخت جریمه نقدی محکوم شد.

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما