وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : چهارشنبه 27 اسفند 1393 ساعت 10:44   |   کد مطلب: 13574
شکارچی گورکن ها در کبودرآهنگ دستگیرشد
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کبودراهنگ از دستگیری شکارچی گورکن در این منطقه خبر داد.

به گزارش نافع، روح الله زال پور افزود: به دنبال گشت های مستمر یگان حفاظت محیط زیست عوامل این مجموعه متوجه پوست های آویزان شده گورکن بر روی دیوار یک منزل مسکونی در منطقه 'گل تپه' شهرستان کبودرآهنگ می شوند.

وی اضافه کرد: با دریافت مجوز از مقام قضایی منزل فرد متهم بررسی و در نهایت پوست دو سر گورکن کشف شد که برای تحقیقات بیشتر شکارچی تحویل مقامات قضایی این شهرستان شد.

وی اظهار کرد: در بررسی های صورت گرفته مشخص شد که این فرد با شکار دو راس گورکن، پوست آنها را جدا کرده و قصد فروش آنرا داشت که توسط عوامل محیط زیست دستگیر شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کبودراهنگ بیان کرد: شکارچی متخلف به پرداخت 10 میلیون ریال جریمه نقدی و ممنوعیت دریافت پروانه شکار تا 10 سال محکوم شد.

زال پور گفت: شکار گورکن حتی در صورت داشتن پروانه شکار ممنوع است چون این گونه جانوری از گونه های در معرض تهدید و در حال انقراض بوده و هیچگونه مجوزی برای شکار آن صادر نمی شود.

وی اضافه کرد: با وجود اینکه پیش از این پروانه شکار پرندگان و ماهی در فصل های مجاز صادر می شد ولی در سالجاری حتی مجوز شکار برای این گونه های جانوری هم صادر نشد.

شهرستان کبودراهنگ دارای سه منطقه شکار ممنوع تالاب شیرین سو، آق داق و غینرجه است و امسال دو شکارچی متخلف در این شهرستان دستگیر و جریمه شدند.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما