وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : سه شنبه 2 دى 1393 ساعت 14:00   |   کد مطلب: 11740
کارخانه آسفالت آلاینده ملایر پلمپ شد
رئیس اداره حفاظت محیط زیست ملایر گفت: یک واحد تولید آسفالت به علت بالا بودن آلایندگی با شکایت این سازمان و دستور مقام قضایی پلمپ شد.

به گزارش نافع سیروس عزیزی افزود: چندین اخطاریه زیست محیطی برای رفع عیب به این کارخانه تولید آسفالت که در حاشیه یکی از روستاهای ملایر قرار دارد، صادر شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به بی توجهی مسئولان این واحد تولیدی به اخطاریه های محیط زیست و افزایش آلایندگی و گرد و غبار این واحد تولیدی، طبق نظر مقام قضایی این کارخانه پلمپ شد.

عزیزی تصریح کرد: کارشناسان حفاظت محیط زیست با استفاده از دستگاه های مجهز میزان آلایندگی واحدهای تولیدی را بررسی کرده و در صورت بالا بودن گازهای آلاینده از حد استاندارد تعیین شده اخطاریه های لازم را به مسئولان واحد مربوطه می دهند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ملایر اظهار کرد: همچنین آزمایشگاه های همکار که مورد تایید این سازمان نیز هستند اقدام به بررسی وضعیت آلودگی واحدهای تولیدی کرده و گزارش آن را به واحد تولیدی و همچنین به اداره حفاظت محیط زیست ارائه می دهند.

عزیزی با تاکید بر اینکه این واحد تولید آسفالت تا زمان رفع عیب فک پلمپ نمی شود، بیان کرد: در صورت رفع نقص فنی باید تقاضای خود را تقدیم مقام قضایی یا محیط زیست کرده و بعد از بررسی کارشناسان این سازمان و تایید رفع عیب با رای قاضی دوباره این واحد تولیدی فعالیت خود را آغاز می کند.

وی یادآور شد: محیط زیست متعلق به عموم مردم است و باید تمامی شهروندان فعالان در این سازمان را در انجام وظایف ذاتی به ویژه حفاظت از منابع خدادای یاری دهند.

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما