وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 18 آبان 1393 ساعت 23:52   |   کد مطلب: 10758
در برابر منکرات جامعه بی تفاوت و تماشاچی نباشیم
نماینده ولی فقیه در همدان، منکرات جامعه را تنها در نبود حجاب و عفاف ندانست و گفت: منکرات جامعه در امور اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و مذهبی نیز باید مد نظر باشد و نباید نسبت به این منکرات بی‌تفاوت و تماشاچی بود بلکه باید با احساس مسئولیت وارد شد.

به گزارش نافع، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی ظهر امروز در همایش سراسری امر به معروف و نهی از منکر ادارات و دستگاه‌های اجرایی با تأکید بر اینکه بزرگترین و بهترین فریضه الهی نیازمند به کارگیری بهترین امکانات است، افزود: امر به معروف دریای بی‌کرانی است که تمام دین در سایه تحقق این فریضه الهی است.

وی با بیان اینکه اگر امر به معروف زنده شود دین احیا می‌شود، افزود: در صورت نبود امر به معروف در جامعه همه دین نمود نمی‌یابد و موجب ظهور و بروز ارزش‌ها نمی‌شود.

نماینده ولی فقیه در همدان با تأکید بر اینکه آمران به معروف و ناهیان از منکر نیازمند مدرسه عالی برای آموزش است، بیان داشت: بودجه و نیروی انسانی کافی لازمه امر به معروف درست در جامعه است و نمی‌توان همه بار جامعه را به دوش نیروی انتظامی انداخت.

وی با انتقاد از نبود وزارت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی اظهار کرد: اینکه ما وزارت ورزش در کشور داشته باشیم و وزارتی با عنوان امر به معروف نداشته باشیم، بی‌تفاوتی به امر به معروف است.

*ضرورت شکل‌گیری وزارت امر به معروف در کشور

محمدی تصریح کرد: یک صدم بودجه‌ای که به ورزش اختصاص می‌یابد، به امر به معروف بدهند تا کسانی که می‌خواهند امر به معروف کنند آموزش لازم را بگذرانند.

وی با بیان اینکه باید بی‌تفاوتی‌ها را از جامعه دور کرد، افزود: باید کسانی را برای امر به معروف تربیت کرد که اهمیت دین را دریافته و برای احیای این فریضه الهی تلاش کنند.

این مسئول، منکرات جامعه را تنها در نبود حجاب و عفاف ندانست و گفت: منکرات جامعه در امور اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و مذهبی نیز باید مد نظر باشد و نباید نسبت به این منکرات بی‌تفاوت و تماشاچی بود بلکه باید با احساس مسئولیت وارد شد.

نماینده ولی فقیه در همدان در پایان یادآور شد: اگر می‌خواهیم به شکل عملیاتی در زمینه امر به معروف وارد شویم باید مدرسه عالیه ترتیب دهیم.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما