وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : چهارشنبه 2 مهر 1393 ساعت 11:36   |   کد مطلب: 9712
امر به معروف و نهی از منکر در جامعه فراموش شده است
فرمانده سپاه انصار الحسین استان همدان با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر فریضه ای فراموش شده در جامعه است، گفت: 40 شیوه در بحث امر به معروف و نهی از منکر وجود دارد که تذکر لسانی یکی از این 40 شیوه است.

به گزارش نافع، سردار غلامعلی ابوحمزه شامگاه سه شنبه در آیین اعطای احکام جدید اعضای شورای امر به معروف و نهی از منکر ادارات و دستگاه های اجرایی استان همدان با بیان اینکه هفته دفاع مقدس یادآور ایثار، فداکاری و گذشت امت ایرانی و اسلامی است، اظهار داشت: مسئولیت ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در استان همدان با نماینده ولی فقیه، استاندار همدان و دبیرستاد فرمانده سپاه است.

وی با بیان اینکه خدماتی که در ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر انجام می شود هر سه ماه یکبار به نماینده ولی فقیه در استان و استاندار همدان ارائه می شود، بیان کرد: در ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر هشت اولویت دنبال می شود.

فرمانده سپاه انصار الحسین استان همدان الویت نخست را خانواده دانست و ادامه داد: خانواده یکی از نکات محوری است و اگر قرار باشد تحولی بنیادین شکل گیرد باید از خانواده آغاز شود.

سردار ابوحمزه با بیان اینکه اولویت دوم آموزش و پرورش است، عنوان کرد: اولویت سوم مراکز آموزش عالی و اولویت چهارم ادارات است چراکه دستگاه های اجرایی نقش ارزنده ای دارند.

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم نظام اسلامی رشد پیدا کند باید به ادارت کمک شود، افزود: اولویت پنجم کارخانه ها، شرکت ها و مجموعه واحد های تولیدی و صنعتی و اولویت ششم هیئت های مذهبی است که در استان همدان تعداد بالایی از هیئت های مذهبی وجود دارد.

فرمانده سپاه انصار الحسین استان همدان با بیان اینکه اولویت هفتم در ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر تشکل های مردمی است، اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر فریضه ای است که در جامعه فراموش شده است.

آسیب ها، فرصت ها و راهکاری های پیاده سازی امر به معروف و نهی از منکر در دستگاه های اجرایی مشخص شود

سردار غلامعلی ابوحمزه با بیان اینکه در این جلسات باید آسیب ها، فرصت ها و راهکاری های پیاده سازی امر به معروف و نهی از منکر در دستگاه های اجرایی مشخص شود، بیان کرد: 40 شیوه در بحث امر به معروف و نهی از منکر وجود دارد که تدکر لسانی یکی از این 40 شیوه است.

وی با بیان اینکه هر ساله تیم هایی مشخص می شوند و مجموعه دستگاه های اجرایی مورد ارزیابی قرار می گیرند و نتیجه آن در چنین جلساتی اعلام می شود، ادامه داد: 877 شورای امر به معروف و نهی از منکر در سه هزار آموزشگاه استان همدان فعال شده است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری همدان نیز در ادامه با بیان اینکه اعطای احکام بدین شکل برای نخستین بار در کشور در استان همدان انجام می شود، اظهار داشت: این اقدام  حرکت مبارکی است که استارت آن در استان همدان زده شد.

مهرداد نادری فر با بیان اینکه در اهمیت امر به معروف و نهی از منکر همین بس که امام حسین(ع) می فرماید هدف از قیام من امر به معروف و نهی از منکر است، بیان کرد: اگر از دیدگاه جامعه شناسی به امر به معروف و نهی از منکر نگاه شود خواهیم دید که امر به معروف و نهی از منکر به دنبال این است که ارزش ها و آموزه های دینی را به هنجارهای اجتماعی تبدیل کند.

وی با بیان اینکه تصور و نگاه اولیه شاید این باشد که امر به معروف و نهی از مکر متعلق به جوامع گذشته بوده و امروز کارکردی ندارد، ادامه داد: در جوامع امروز به علت افزایش ارتباطات، کاهش ارتباط چهره به چهره، اصل گمنامی حاکم شده و افراد بیشتر هنجار شکنی می کنند در نتیجه ضرورت امر به معروف و نهی از منکر در جوامع امروزی از اهمیت بیشتری برخودار است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری همدان با بیان اینکه شیوه عملکرد امران به معروف و ناهیان از منکر می تواند در جامعه اثر مثبت و یا منفی بگذارد، ابراز داشت: امران به معروف و ناهیان از منکر باید در کارخود اخلاص داشته باشند و امر به معروف و نهی از منکر را از خانواده خود آغاز کند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان نیز در ادامه با بیان اینکه هر قدر از دفاع مقدس دور می شویم احساس می کیم که حماسه های دوران دفاع مقدس به افسانه نزدیک تر بوده است، اظهار داشت: دفاع مقدس واقعیتی بود که از سوی جوانان آن دوران رقم خورد و ماندگاری انقلاب اسلامی را رقم زد.

محمد ابراهیم الهی تبار با بیان اینکه پیامبر(ص) هدف از رسالت خود را تکریم مکارم اخلاقی و توجه به خوبی ها دانست و ادامه داد: اگر بخواهیم کاری انجام دهیم باید با اعتقاد باشد و شاید بخشنامه ها و دستورالعمل ها تلنگری باشد.

وی با بیان اینکه در حوزه دستگاه های اجرایی باید چند فاکتور مورد توجه قرار گیرد، بیان کرد: تهدید ها و آسیب ها در دستگاه های اجرایی باید احصا شوند و اگر سیستم ناقص است و شیوه مدیریتی اشتباه است باید اصلاح شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با بیان اینکه بهترین عبادت خدمت به خلق است، عنوان کرد: باید به اعتقاد و با دل وارد کار شد و اگر با دل و کارمان یکی باشد اثر گذار خواهد بود.

منبع:مهر

دیدگاه شما