وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : شنبه 10 آبان 1393 ساعت 20:37   |   کد مطلب: 10554
قیام امام حسین (ع) جهت احیای دین و امر به معروف صورت گرفت
حجت الاسلام نورالله کرملو افزود:قیام امام حسین (ع) جهت احیای دین پیامبر(ص) و مسئله امر به معروف و نهى از مـنکر بود که این از مـهمـتـرین ارکان دین است.

به گزارش نافع به نقل از پایگاه خبری جهاد پرس به مناسبت ماه محرم و عاشورای حسینی و گرامیداشت یاد و خاطره سرور و سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین (ع) و یاران با وفایش هیات های دانش آموزی مدارس پسرانه شهر قهاوند با اجرای مراسم سینه زنی و نوحه خوانی در سطح شهر به عزاداری پرداختند .

حجت الاسلام نورالله کرملو در این برنامه افزود: دانش آموزان در کنار عزاداری باید علم و دانش خود را درباره دلایل این قیام افزایش دهند.

وی با اشاره به اینکه امام حسین(ع) در مقابل ظلم و ستم مستکبر زمان خود قیام کرد خطاب به دانش آموزان گفت: افراد آگاه و فهمیده زمان در آن زمان آن امام را همراهی کردند که یکی از آنها یک نوجوان 13ساله به نام حضرت قاسم(ع) بود که نمونه آن را شما به عنوان حسین فهمیده در دوران دفاع مقدس می شناسید.

امام جمعه موقت شهر قهاونددر سخنان خود ، رشد و بالندگی دانش آموزان را درپرورش تمام ابعاد روحانی وجسمانی خود دانستند و تأکید نمود دانش آموزان به گونه ای برنامه ریزی نمایند تا بتوانند هم درمراسم مذهبی شرکت فعال داشته باشند و هم لطمه ای به میزان مطالعه وفعالیت های آموزشی شان وارد نشود.

وی دربخشی دیگر ازسخنانش خطاب به دانش آموزان گفت:به نمازهایتان اهمیت بدهید زیرا امام حسین (ع)نماز را خیلی دوست می داشت وحتی در ظهرعاشورا در صحنه جنگ نمازش را ترک نکرد وآن را به جماعت خواندند.

کرملو افزود:قیام امام حسین (ع) جهت احیای دین پیامبر(ص) و مسئله امر به معروف و نهى از مـنکر بود که این از مـهمـتـرین ارکان دین است.

انتهای پیام/پ

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما