وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : پنجشنبه 30 مهر 1394 ساعت 10:38   |   کد مطلب: 16831
پليس راهنمايي و رانندگي انتظامي استان همدان اعلام کرد: علاوه بر وظايف و ماموريت هاي محوله خود با برنامه ريزي هاي منظم سعي در اجراي هر چه با شكوه تر مراسمات محرم و صفر دارد.

به گزارش نافع، رئيس پليس راهنمايي و رانندگي انتظامي استان همدان، ضمن درخواست همکاري شهروندان با اين پليس خطاب به عزاداران، مسئولان هيأت ها و رانندگان اظهار داشت:

-نظر به اينكه عابر پياده در اين ماه غالبا سياهپوش و عزادار سيد الشهداء ، حضرت امام حسين(ع) هستند از آنان درخواست مي گردد در شب هنگام از محلهايي كه نور آن كافي نيست عبور نكنند و حتي الامكان با شي متمايز با رنگ روشن و يا داراي بازتاب نور ، امكان ديده شدن را براي رانندگان فراهم كنند ، و بدون رعايت نكات ايمني از معابر عبور ننمايند .

- رانندگان عزيز نيز در اين ايام با احتياط بيشتر و رعايت جوانب احتياط و توجه كافي به جلو رانندگي نمايند تا خداي ناكرده با عزا داران و هياتهاي و دستجات عزاداري به ناگاه مواجه نشوند .

-مسولين هيئت ها ،تكايا و حسينيه ها از برپايه نمودن چادر و قرار دادن علم ، بيرق و .... در سطح سوار رو كه باعث اختلال در عبور و مرور و ترافيك در معابر مي گردد جدا خودداري نمايند.

-از پخش نذورات در سطح سواره رو به علت ايجاد كندي در عبور و مرور و ايجاد گره هاي ترافيكي خودداري نمايند ضمن اينكه احتمال وقوع تصادفات براي كساني كه قصد استفاده از اين نذورات را دارند،يا كساني كه نذورات را پخش مي كنند بسيار متصور است.

-با توجه به تماسهاي مكرر هم استانيهاي عزيز مبني بر مزاحمت هاي خودرويي و پارك خودرو در درب پاركينگ و منازل در هنگام اجراي مراسم در حسينيه ها و تكايا از همه عزيزان درخواست مي گردد در هنگام مراجعه به مساجد و تكايا خودرو خود را در محلي كه موجب سد معبر و مزاحمت براي ديگران مي گردد ، متوقف ننمايند.

-با توجه به نياز اجراي محدوديتهاي ترافيکي در هنگام حضور دستجات در معابر عمومي به ويژه در روز تاسوعا ، عاشورا و سوم ، رانندگان عزيز با مامورين راهنمايي و رانندگي در اجراي هر چه بهتر مراسمات و محدوديت ها همكاري كنند و حدالامكان از تردد با خودرو هاي شخصي در اين روز ها جداً خودداري نمايند لازم به ذكر است در هنگام تردد با وسايل نقليه شخصي نيز از ورود آنان به داخل هيات ها ، دستجات و محدوديتهاي ايجاد شده كه متعاقباً اطلاع رساني خواهد شد ،جلوگيري بعمل خواهد آمد .

- تردد موتور سيكلت نيز همانند خودرو در داخل محدوديتهاي اجرا شده و هيات هاي عزاداري ممنوع و از تردد آنها نيز جلوگيري بعمل مي ايد.

-در مواقعي كه هيات هاي عزاداري در شب هنگام اقدام به تردد از معابر را مي نمايند اولا از تردد در بلوارهاي شهرها كه سرعت وسايل نقليه بالا است جدا خودداري نمايند وثانيا يك چراغ در جلو هيات،يك چراغ در عقب و در فاصله هاي مناسب نيز افرادي با چراغ و روشنايي در كنار هيات حركت کنند.

سرهنگ حسين طلايي در پايان با آرزوي قبولي عزاداري همه عزيزان، پيشاپيش از همكاري و مساعدت هم استاني هاي عزيز در اجراي مراسمات مختلف اين ماه تقدير و تشكر کرد.

پایان پیام/م.د

دیدگاه شما