وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 12 آبان 1393 ساعت 09:01   |   کد مطلب: 10596
مردم کبودرآهنگ و فامنین بیشترین اهدا کنندگاخون در تاسوعا و عاشورا
رئیس سازمان انتقال خون استان همدان گفت: با توجه به اینکه هر سال فامنین و دمق به ویژه کبودراهنگ بیشترین میزان اهدای خون را دارند، تیم سیارسازمان انتقال خون به این مناطق اعزام می شوند.

به گزارش نافع افشین محمدی با بیان اینکه به دنبال افزایش میزان واحدهای خونی نیستیم، افزود: در اهدای خون به دنبال تأمین ذخایر کافی برای استان هستیم.

وی با اشاره به اینکه در ایام تاسوعا و عاشورا برنامه‌ریزی برای اهدای خون صورت گرفته است، افزود: بر این اساس تیم سیار اهدای خون به سه شهر کبودراهنگ، فامنین و دمق اعزام می‌شود و در همدان و ملایر نیز اهدای خون در مراکز سازمان انجام می‌گیرد.

رئیس سازمان انتقال خون استان همدان از اعزام تیم سیار اهدای خون همزمان با تاسوعا و عاشورای حسینی به شهرهای کبودراهنگ، فامنین و دمق خبر داد. 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: امسال با افرادی که در محرم سال قبل سابقه اهدای خون داشتند و نذر اهدای خون دارند، تماس گرفتیم تا نسبت به ادای نذر خود در طول محرم اقدام کنند.

محمدی با اشاره به پیک اهدای خون در تاسوعا و عاشورای حسینی یادآور شد: با توجه به اینکه برخی از اهداکنندگان نذر دارند که در این روزها اهدای خون داشته باشند بر این اساس برای از بین نرفتن این سرمایه مهم می‌توانند نذر خود را در سایر روزهای محرم تا اربعین ادا کنند.

وی از ذخایر مطلوب خون در هفت ماه اخیر در همدان خبر داد و گفت: در هفت ماه امسال 22 هزار و 882 واحد خون اهدا شد که نسبت به سال گذشته هشت درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/ر.ح

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما