وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 12 آبان 1393 ساعت 16:43   |   کد مطلب: 10603
 همدان در سوگ علمدار و شهدای دشت کربلا عزادار است
همدان در سوگ شهدای دشت کربلا یکپارچه در سوگ و ماتم است و عاشقان و ارادتمندان به خاندان عصمت و طهارت (ع) در شب تاسوعای حسینی در سوگ شهدای دشت کربلا اقامه عزا کردند.

به گزارش نافع در شب تاسوعای حسینی مردم دارالمومنین همدان با حضور در تکایا،حسینیه ها و هیات های مذهبی بار دیگر ارادت و عشق خود را به ائمه اطهار و خاندان نبوت اظهار کردند.

بر اساس این گزارش دسته های عزاداری با حرکت در خیابان ها و هر کوی و برزن ، عشق و ارادت و دلدادگی خود به مرام و مکتب حسینی و علمدارکربلا حضرت عباس (ع) ، ابراز کردند.

مرثیه سرایان دیشب با حضور در دسته های عزاداری به یاد علمدار دشت کربلاحضرت ابوالفضل العباس( ع ) مرثیه سرایی کرده و سخنرانان از بصیرت و وفای آن حضرت به امام حسین (ع) و خاندان حضرتش سخن گفتند.

بر اساس این گزارش ارادتمندان اهل بیت پیامبر(ص) در شب و روز تاسوعای حسینی به یاد لب تشنه قمر بنی هاشم و فرزندان ابا عبدالله الحسین (ع) با پخش شربت و شیر و دیگر نذورات از هیات های مذهبی پذیرایی کرده و جوانان عاشق در ایستگاه های صلواتی ، با پذیرایی از عزاداران حسینی، گوشه ای از عشق و ارادت خود را به سرور و سالار شهیدان ابراز کردند.

آیین های ویژه عزاداری سرور سالار شهیدان اباعبدالله حسین (ع) تا روز سوم شهادت آنن امام بزرگوار در مساجد و تمایای همدان ادامه دارد. 

دیدگاه شما