وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : جمعه 29 خرداد 1394 ساعت 15:22   |   کد مطلب: 14872
دیدار محمدناصرنیکبخت با وزیر فرهنگ تاجیکستان
شمس الدین آروم بیک زاده وزیر فرهنگ تاجیکستان با محمد ناصر نیک بخت استاندار همدان دیدار و در ارتباط با روابط و همکاری های فرهنگی و هنری دوکشور دوست، هم فرهنگ، هم تاریخ و با ادبیات مشترک تبادل نظر کردند.

به گزارش نافع، محمد ناصر نيک بخت دراين ديدار که در محل وزارت فرهنگ تاجيکستان برگزار شد از پذيرايي گرم مردم و مسئولين تاجيکستان تشکر کرد و در باره تاريخ باستاني و موفقيت هاي فرهنگي استان همدان سخن گفت.

طرفين پيرامون برنامه هاي 700 سالگي متفکر بزرگ عالم اسلام مير سيدعلي همداني که در سال جاري در تاجيکستان تجليل مي شود، گفتگو کردند.

استاندار همدان در اين ديدار از سفر به استان ختلان، زيارت آرامگاه همداني، ديدار با مردم و آشنايي با آداب و سنت هاي آنها ابراز رضايت کرد و ابراز داشت که در همدان نيز به افتخار گراميداشت اين دانشمند در سال جاري همايش بين المللي برگزار خواهد شد.

وزير فرهنگ تاجيکستان نيز با اشاره به مناسبت هاي نيک فرهنگي بين دو کشور خويشاوند، از هيات استان همدان رسماً دعوت نمود که در مهر ماه سال جاري در سمپوزيوم بين المللي گراميداشت مير سيدعلي همداني که در شهر کولاب (برادر شهر همدان) برگزار مي گردد شرکت نمايند.

در اين ملاقات که حجت الله فغاني سفير جمهوري اسلامي ايران در تاجيکستان نيز حضور داشتند طرفين بر آمادگي خود براي تحکيم و گسترش هرچه بيشتر مناسبت هاي فرهنگي تاکيد کردند.

محمد ناصر نيک بخت استاندار همدان در راس يک هيات بلندپايه استاني متشکل از نمايندگان مجلس و مسئولين و فعالين فرهنگي و اقتصادي بخش هاي دولتي و خصوصي استان روز یکشنبه هفته گذشته به تاجیکستان سفر کرده بود و  روز گذشته به همدان بازگشت.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما