وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 4 آبان 1394 ساعت 10:54   |   کد مطلب: 16886
معاون استاندار همدان گفت: افزایش تخصصی کتاب مورد نظر کودکان و در دسترس بودن منابع کودک در استان می تواند بر تثبیت فعالیت تخصصی در حوزه کودکان بیافزاید.

به گزارش نافع، محمدابراهیم الهی تبار در انجمن کتابخانه‌های عمومی استان همدان با اشاره به تعداد کتابخانه‌هایی که در هفته کتاب افتتاح می شوند، اظهار کرد: کتابخانه‌های عمومی می توانند گام مؤثری در افزایش فرهنگ مطالعه در استان داشته باشند و باید در راستای ایجاد این کتابخانه ها تلاش بیشتری شود.

وی افزود: توجه به میزان دسترسی مردم به کتاب موردنظر و میزان فعالیت کتابخانه‌ها از جمله اقداماتی است که باید در هفته کتاب به آن توجه شود.

الهی تبار با بیان اینکه همدان به عنوان پایلوت فعالیت هنری در حوزه کودکان در کشور مطرح است، گفت: افزایش تخصصی کتاب مورد نظر کودکان و در دسترس بودن منابع کودک در استان می تواند بر تثبیت فعالیت تخصصی در حوزه کودکان بیافزاید.

معاون استاندار همدان نذر و اهدای کتاب را برنامه زیبایی در طول سال برشمرد و تصریح کرد: در سال گذشته بیش از 127 هزار کتاب در طرح اهدای کتاب جمع آوری شد که اگر فضاسازی در این امر نیز افزایش یابد، مردم در بیست و سومین هفته کتاب در استان همدان تعداد بیشتری کتاب در اختیار کتابخانه‌ها قرار می دهند.

وی دعوت از نویسندگان بومی را یکی دیگر از برنامه‌های مفید در هفته کتاب دانست و خاطرنشان کرد: برگزاری کارگاه‌های نقد کتاب و دعوت از نویسندگان هم استانی در این کارگاه‌ها می‌تواند اقدام بسیار مفیدی در شناسایی نویسندگان توانای همدانی در سطح کشور باشد.

الهی تبار از متولیان برگزاری هفته کتاب در استان خواست تا با ارائه کارهای محتوایی در خدمت رسانی به کتاب فعال شوند و سایر دستگاه های وابسته را نیز تقویت کنند چراکه یاری رساندن در افزایش مطالعه در استان وظیفه همه مردم است.

وی در پایان خواستار تجلیل از فعالان کتابخوان و حامیان فرهنگ مطالعه در استان شد و گفت: این برنامه از وظایف مهمی است که بر دوش مسئولان ستاد برگزاری هفته کتاب است.

پایان پیام/م.د

دیدگاه شما