وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 27 بهمن 1393 ساعت 09:11   |   کد مطلب: 12929
مناسب سازی های معابرهمدان بدون نظر کارشناسی صورت گرفته
رئیس بهزیستی شهرستان همدان با بیان اینکه از 100 اداره و نهادی که برای مناسب سازی مکاتبه شده تنها 32 دستگاه به مکاتبات بهزیستی پاسخ داده اند گفت: بخشی از مناسب سازی های صورت گرفته در همدان بدون نظر کارشناسی و بدون رعایت استاندارد انجام شده است.

به گزارش نافع، ممحمدجواد قیاسوند یکشنبه 26 بهمن در کارگروه مناسب سازی شهرستان همدان با بیان اینکه مصوبات جلسه گذشته کارگروه به نتیجه رسیده است، اظهار کرد:مناسب سازی معابر و به ویژه پل های عابر پیاده در سطح شهر باید با توجه به موضوع پیری جمعیت انجام شود.

وی با انتقاد از اینکه دستگاه ها و ادارات دبیرخانه مناسب سازی را به رسمیت نمی شناسند، عنوان کرد: یکی از مشکلات جامعه معلولین و جانبازان در مراجعه به ساختمان دستگاه های ادارای نبود رمپ و امکانات مناسب سازی است.

رئیس بهزیستی شهرستان همدان بر لزوم فرهنگ سازی در سطح جامعه درخصوص مناسب سازی معابر تاکید کرد و گفت: صدا و سیما در خصوص فرهنگ سازی با بهزیستی همکاری نمی کند البته شهرداری همدان و دانشگاه آزاد در این باره همکاری خوبی داشتند.

 

وی با اشاره به اینکه دانشگاه های سطح شهر همدان در خصوص مناسب سازی سطح معابر خوب کار کرده اند، تصریح کرد: شورای شهر و شهرداری همدان باید به موضوع مناسب سازی معابر توجه بیشتری داشته باشند و برای انجام مناسب سازی بهتر جلسه ای با جامعه معلولین تشکیل و از نقطه نظرات آنها نیز استفاده کنند. 

وی ادامه داد: در مطب پزشکان و ساختمان اداره های قدیمی دسترسی مردم به این ساختمان ها بسیار بد است چراکه با توجه به حرکت جمعیت کشور به سمت پیری نیازمند مناسب سازی معابر هستیم.

محمدی با اشاره به مساجد، حسینیه ها و امامزادگان تصریح کرد: با توجه به اینکه اماکن مقدس محل تردد مردم هستند نظام مهندسی ساختمان در مورد ساختمان های جدیدی که در حال ساخت است نظارت کند تا اصول مناسب سازی را رعایت کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش بر لزوم توجه به سیما و منظر شهری در مناسب سازی تاکید کرد: در طراحی و اجرای مناسب سازی باید از طرح های مناسب و استاندارد استفاده شود که سیما و منظر شهری را به هم نریزد.

معاون فرماندار همدان در ادامه خواهان مناسب سازی مسیرهای مختلف به سمت امامزادگان شد و اظهار کرد: مسیر امامزاده عبدالله(ع) به سمت توان یابی نابینایان با همکاری اوقاف و شهرداری مناسب سازی آن برای تسهیل در تردد معلولین و جانبازان و به ویژه روشندلان انجام شود.

عضو شورای شهر همدان نیز با بیان اینکه شورای شهر همدان اهتمام ویژه ای در مناسب سازی معابر سطح شهر دارد، گفت: سال گذشته شورای شهر درخصوص مناسب سازی معابر چندین مصوبه داشت که با اختصاص اعتبارات به شهرداری در راستای مناسب سازی کمک کرده است.

"حمیدرضا طبی مسرور" افزود: ایجاد رمپ ها، آسانسور و موارد دیگری که در ساختمان ها برای دسترسی مناسب و راحت معلولین و جانبازان نیاز است، در دستور کار خود قرار داده ایم.

وی اضافه کرد: شورای شهر با درخواست شهرداری همدان برای نصب پله برقی و آسانسور در پل های عابر پیاده موافقت کرده که با یک شرکت خدماتی قراردادی منعقد شود.

مدیر امور عمرانی شهرداری همدان نیز از تشکیل جلساتی در خصوص مناسب سازی در ساختمان های اداری و عمومی خبر داد و تصریح کرد: مقررات ملی ساختمان به موضوع مناسب سازی معابر و ساختمان ها توجه ویژه ای دارد و شهرداری همدان نیز با توجه به مقررات ملی ساختمان، مناسب سازی را در دستور کار خود قرار داده است.

"عزیز یوسفی" در ادامه با بیان اینکه در سطح شهر همدان در حال حاضر 12 دستگاه پل عابر پیاده وجود دارد گفت: از این پل های عابر پیاده 4 دستگاه به پله برقی و یک مورد نیز به آسانسور مجهز است.

وی ادامه داد: قرارداد نصب پله برقی در 18 دستگاه پل عابر پیاده و 14 دستگاه آسانسور نیز منعقد شده که به زودی با اختصاص اعتبارات مورد نیاز اجرایی می شود.

مدیر امور عمرانی شهرداری همدان تصریح کرد: هزینه های  استفاده از پله برقی در پل های عابر پیاده بالاست که نیازمند مساعدت امور برق در تخفیف هزینه های برق هستیم.

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما