وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : شنبه 25 بهمن 1393 ساعت 15:34   |   کد مطلب: 12895
همدان کمپ اعتیاد غیرمجاز ندارد  / مراجعه 1443 نفر به مراکز گذری کاهش آسیب در استان
معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان همدان گفت: در حال حاضر استان همدان تنها استان در کشور است که کمپ اعتیاد غیرمجاز ندارد.

به گزارش نافع، باب الحوائجی در نشست با اصحاب رسانه استان با اشاره به اینکه  این معاونت اهش آسیب و درمان کلی عتیاد را در دستور کار خود قرار داده است، افزود: به منظور ارائه خدمات به افراد دارای اعتیاد سه مرکز گذری کاهش آسیب، دو مرکز دارویی و دو مرکز سرپناه شبانه ویژه آقایان و بانوان در سطح استان فعال است.

وی افزود: از ابتدای سال تاکنون 1443 نفر به مراکز گذری کاهش آسیب استان مراجعه کرده اند.

باب الحوائجی ارائه خدمات درمانی و مشاوره را از جمله اقدامات در این مراکز عنوان و خاطرنشان کرد: وجود پزشک در کمپ های اعتیاد اجباری شد ه است و در سال آینده نیز به مراکزی که پزشک  نداشته باشند مجوز نمی دهیم.

وی با ابزار خرسندی از اینکه خوشبختانه در شیوع بیماری ایدز که از طریق تزریق انجام می شد کاهش چشمگیری مشاهده شده است، یادآور شد: کسانی که در کمپ های اعتیاد فعالیت می کنند باید آموزش های لازم و مورد نیار برای بیماران را در قالب دوره های آموزشی بگذرانند.

این مسئول عمده هدف این معاونت را پیگیری های بعد از درمان بیان کرد و اظهار داشت: پارسال کسانی که بیش از ۵ سال پاک بوده اند و در این مدت حرفه ای کسب کردند را برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی کردیم که ۱۰ درصد از این وام های خوداشتغالی به افراد بهبود یافته اختصاص یافت.

باب الحوائجی افزود: ۵ درصد از مسکن های مهر استان هم به این افراد اختصاص یافته است.

گفتنی است، از ابتدای سال تاکنون ۱۵ هزار و ۷۵۸ نفر در این مراکز درمان شده اند.

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما