وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 7 تير 1394 ساعت 13:19   |   کد مطلب: 15009
یک کارشناس فرهنگی پیشگیری از مواد مخدر گفت: یکی از آسیب های اجتماعی که جامعه اکنون گریبان گیرآن شده پدیده شوم اعتیاد است آسیبی که همچنان مردان در صدر آن قرار دارند اما زنان درآن روند افزایشی نسبت گذشته داشته اند.

به گزارش نافع، بابایی کارشناس فرهنگی پیشگیری از مواد مخدر در گفتگو با خبرنگار شبنم ها گفت:  به طور کلی وضعیت اعتیاد بانوان نسبت به آقایان درکل کشور به نسبت مطلوبتراست هرچند ترک اعتیاد برای بانوان به مراتب نسبت به آقایان مشکل تر است.

وی افزود: گرایش بانوان بیشتر به سمت مواد صنعتی از جمله شیشه است و آشنایی و نحوه تهیه و مصرف این افراد عموما  در برخی از باشگاه های ورزشی، سالن های آرایشی، میهمانی های خصوصی و پارتی ها و گاهی از طریق بعضی از افراد ناباب در خوابگاه ها است.

وی تصریح کرد:استفاده از محرک‌ها بیشتر به دلیل باورهای غلطی همچون افزایش هوشیاری،لاغری، رفع خستگی، تناسب اندام، فراموش کردن مشکلات و... مورد ‏سوءمصرف قرار می‌گیرد؛ که این باورهای غلط، بخشی به دلیل تبلیغات گمراه کننده سوداگران موادمخدر می‌باشد و بخشی نیز ناشی از ناآگاهی یا فریب خوردن افراد توسط دوستان ناسالم یا برخی ازمراکز آرایشی‎ ‎و ورزشی است.‏

 این کارشناس مواد مخدرادامه داد: البته بیشتر آمار اعتیاد بانوان مربوط به خانواده هایی است که به نوعی درگیر این معضل خانمان سوز هستند.

وی ادامه افزود: هرچند تعداد آمار معتادین خانم نسبت به آقا بسیار کمتر است اما آسیب های اجتماعی که اعتیاد بانوان به جامعه و خانواده وارد میکنند بسیار سنگین تر و پر هزینه تر خواهد بود چرا که این افراد برای تامین مواد مخدر مورد نیاز خود ممکن است  دست به کار های خیابانی و گاهی اوقات تن فروشی بزنند.

 بابایی گفت:یکی دیگر از معضلات اعتیاد بانوان  وابستگی شدید این افراد به مواد مخدر است  زیرا که  بانوان 7 برابر آقایان به این مواد وابسته می شوند و به دلیل  شرایط  و توان جسمی  و نیازهای روحی روانی ترک بسیارمشکل تری را تجربه می کنند که بعضا ممکن است نتوانند این شرایط را تحمل کنند.

 وی در خصوص موفقیت این افراد در بحث درمان، حمایت خانواده ها را شرط اساسی دانست و افزود: درمان اعتیاد بانوان نیازمند کارهای روانشناسی و روانشناختی است و زمانی که افراد معتاد از خانواده جدا شده و کمپ های ترک اعتیاد  راهی می شوند  همچنان نیاز به توجه و حمایت خانواده ها دارند.

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما