وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 31 فروردين 1394 ساعت 08:21   |   کد مطلب: 13985
رضایتمندی مردم همدان از عملکرد مسئولان در زمینه مبارزه با مواد مخدر
معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان گفت: همدان در گذشته از استان های خوش نام در زمینه مواد مخدر نبود ولی با همت مسئولان به سمتی پیش رفت که هم اکنون شاهد افزایش رضایتمندی مردم هستیم.

به گزارش نافع، محمدابراهیم الهی ‎تبار روز یکشنبه در نشست اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان افزود: نظام جمهوری اسلامی رویکرد اجتماعی محور را در نظام برنامه ‎ریزی کشور دنبال می کند بر همین اساس دولت نیز سند برنامه ششم توسعه کشور را بر مبنای مسائل اجتماعی تدوین می کند.

وی افزود: بر همین مبنا رویکرد دولت تدبیر و امید در حوزه مبارزه با مواد مخدر منطبق با رویکرد نظام جمهوری اسلامی مبنی بر اجتماعی کردن امر مبارزه با مواد مخدر است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان تصریح کرد:.سند جامع درمان مواد مخدر در ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور تصویب و ابلاغ شده است.

الهی تبار بیان کرد: 18هزار نفر در مراکز ترک اعتیاد دولتی و 17 هزار نفر در مراکز خصوصی این استان در حال درمان هستند.

معاون پیشگیری بهزیستی همدان نیز بیان کرد: 2.4 درصد جمعیت این استان معتاد هستند در حالیکه نرم کشوری 2.61 درصد است.

ابوالفضل باب ‎الحوائجی از آغاز طرح آمارگیری اعتیاد در استان خبر داد و بیان کرد: 41 کمپ و مرکز ترک اعتیاد میان مدت در همدان فعال است که 17 هزار معتاد را سال گذشته پذیرش کردند.

وی افزود: 356 نفر نیز توسط مرکز مددکاری ماده 16 به مراکز بهزیستی معرفی شدند که ماندگاری این افراد 10 ماه است.

وی بیان کرد: با وجود اینکه مرکز ترک اعتیاد فاقد مجوز در همدان وجود نداشته و بیشتر مراکز به استاندارد مربوطه نزدیک است ولی این مراکز با مشکل کمبود پزشک و روانشناس مواجه هستند.

انتهای پیام/ح

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما