وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : شنبه 5 ارديبهشت 1394 ساعت 13:44   |   کد مطلب: 14106
واگذاری مسولیت مراکز ترک اعتیاد به افرادپاک مورد قبول نیست
فرماندار اسدآباد با انتقاد از اعطای مجوز کمپ های ترک اعتیاد به معتادان بهبود یافته گفت: این کار غیر قانونی است و طبق دستورالعملهای موجود این مجوز باید به پزشکان با سابقه در امر اعتیاد داده شود که بهزیستی باید در این خصوص تجدید نظر کند

به گزارش نافع، مسعود بکائی روز شنبه در شورای مبارزه با موادمخدر شهرستان اسدآباد اظهار کرد: شاید حضور افراد افراد بهبود یافته پاره وقت برای الگوگیری و ایجاد انگیزه در معتادان مفید باشد اما واگذاری مسولیت مراکز ترک اعتیاد به این اشخاص چندان مورد قبول نیست.

وی تصریح کرد: هم اکنون شیوه درمان در این مراکز سلیقه ای و غیر علمی است که نیازمند توجه و نظارت شبکه بهداشت و درمان است.

بکائی با اشاره به اینکه کمپهای ترک اعتیاد در اسدآباد غیر استاندارد هستند افزود: بهسازی، زیباسازی محیط، فراهم آوردن تجهیزات و امکانات درمانی، بهداشتی و ورزشی در این اماکن ضروری است.

رییس مواد مخدر شهرستان اسدآباد نیز در ادامه از دستگیری 300 معتاد متجاهر در سال 93 اشاره کرد و افزود: از این تعداد 200 نفر به کمپهای سطح شهرستان و 100 نفر هم به کمپ تجرک استان منتقل شده اند.

علی حاتمی خاطرنشان کرد: در بررسیهای بعمل آمده از معتادان، بیکاری مهمترین عامل گرایش این افراد به سمت مواد مخدر اعلام شده است حتی در بین معتادان فارغ التحصیلان دانشگاه وجود دارند که به دلیل پیدا نکردن شغل مناسب به قاچاق مواد مخدر روی آورده اند.

چهار کمپ ترک اعتیاد و هفت مرکز متادون درمانی در شهر و روستاهای اسدآباد به کار درمان معتادان فعالیت دارند.

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما