وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : چهارشنبه 24 تير 1394 ساعت 16:22   |   کد مطلب: 15272
مدیرکل بهزیستی استان همدان به مناسبت هفته بهزیستی در جمع خبرنگاران همدان از وجود 158 هزار مددجوی پرونده دار زیرپوشش بهزیستی استان همدان خبر داد و اظهار داشت: یک میلیون و 800 هزار مددجوی استان همدان از این نهاد مستمری می گیرند.

به گزارش نافع، اکبر سوری افزود: سازمان بهزیستی به عنوان بزرگترین سازمان حمایتی کشور در بحث پیشگیری، توانبخشی و اجتماعی فعالیت عمده ای دارد

وی افزود: 70 وظیفه و 1000 فعالیت از جمله فعالیت های این نهاد در حوزه های مختلف است.

سوری ادامه داد: 33 هزارو 531 نفر از مددجویان این نهاد از خدمات مراکز درمانی بهره مند شده اند.

وی پذیرش و ساماندهی زنان و دختران آسیب دیده و در معرض آسیب را از جمله فعالیتهای این نهاد برشمرد و ابراز داشت: در سال 92 در این مرکز 15 نفر و در سال 93 در این مرکز 10 نفر پذیرش شده اند.

سوری به مرکز نگهداری بانوان آسیب پذیر در استان اشاره کرد و گفت: مرکز امور اجتماعی مداخله در درمان زنان و دختران فراری با ظرفیت 20 نفر در همدان در حال فعالیت است که با جذب اعتبارات در صدد افزایش این مراکز هستیم.

این مسئول به بحث آزارهای انجام شده اشاره کرد و یادآور شد: در سه ماهه نخست امسال 96 مورد همسرآزاری، 195 کودک آزاری، 2 سالمندآزاری و یک مورد والدآزاری گزارش شده است.

اکبر سوری ادامه داد: دو تیم سیار در همدان و 6 مرکز در دیگر شهرستان های استان در شناسایی این موارد فعالیت دارند که لازم است در این زمینه فرهنگسازی شود.

با بودجه مورد نیاز فاصله داریم / کمک های مردمی و مراکز دولتی کمک حال بهزیستی

 

مدیرکل بهزیستی استان همدان در ادامه با اشاره به اینکه در سال 93 هزینه بودجه 13 میلیارد تومان بوده است، اظهار داشت: 17 میلیاردو 320 میلیون تومان مقدار دریافتی در سال 93 بوده که طبق آمار 33 میلیارد تومان مورد نیاز است.

اکبر سوری با تأکید بر اینکه کمک های مردمی و مراکز دولتی کمک حال ما هستند، اظهار داشت: بودجه در نظر گرفته شده کفایت مددجویان بهزیستی را نمی کند و این در حالی است که 95 درصد مراکز سازمان بهزیستی به بخش های خصوصی واگذار شده است.

وی افزود: این سازمان در انتظار کمک های مردمی و جلب و جذب مشارکت های مردمی دارد.

سوری در ادامه به برنامه های هففته بهزیستی اشاره کرد و افزود: برپایی نمایشگاه توانمندی ها و دستاوردهای مددجویان بهزیستی، آماده سازی خانه فرش فیاض بخش با پوشش 200 نفر، کلنگ زنی ساختمانهای تجاری فیاض بخش، راه اندازی ستاد توانمندسازی و مشارکت های مردمی، تجلیل از معلولان موفق، مراسم شبی با ایتام بهزیستی، پذیرش رایگان مددجویان، دلجویی از بیماران ضایعه نخاعی، دیدار با امام جمعه و غبارروبی مزار شهدا را از جمله برنامه های اجرایی این نهاد عنوان کرد.

کمک 32 میلون تومانی از نوع هیئت امنایی برای کاشت حلزون

مدیرکل بهزیستی استان همدان با اشاره به اینکه در سه ماه نخست سال 908 روستا  زیر پوشش CBR(توانبخشی مبتنی بر جامعه) قرار گرفته اند، ابراز داشت: در این مدت 11 هزارو 969 نفر از این خدمات بهره مند شده اند.

سوری به کاشت حلزون زیر نظر این معاونت اشاره و خاطرنشان کرد: در سال 92، 32 مورد کاشت حلزون و در سال 93، 57 مرد کاشت حلزون انجام شده که به شکل هیأت امنایی 32 میلیون تومان و به شکل آزاد نیز یکصد میلیون تومان هزینه شده است.

وی در ادامه به فعالیت های مراکز اقامتی کودکان بی سرپرست زیر نظر این نهاد اشاره کرد و یادآور شد: هم اکنون در سطح استان 10 مرکز اقامتی فرزندان بی سرپرست فعالیت می کند که در این مراکز 95 کودک زندگی می کنند.

این مسئول ادامه داد: در حال حاضر 240 فرزند امدادبگیرمقیم خانواده از این نهاد خدمات دریافت می کنند.

مدیرکل بهزیستی استان همدان در ادامه با اشاره به فعالیت مهدهای کودک زیر نظر این نهاد اظهار داشت: هم اکنون 315 مهدکودک در استان فعالیت می کند که 12 هزارو 219 کودک از خدمات این مراکز بهره مند می شوند.

اکبر سوری افزود: همچنین به منظور کمک به تغذیه کودکان مناطق محروم به 1820 کودک در 105 مهدکودک غذای گرم داده می شود.

 

واگذاری 600  واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی استان همدان

مدیرکل بهزیستی استان همدان همچنین از واگذاری 600 واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی استان خبر داد  و گفت:600 واحد مسکونی از سال 93 تا امروز در حال تحویل است و به طور کلی یک‌هزار و 440 واحد تحویل داده خواهد شد.

سوری با بیان اینکه برای ساخت 34 واحد مسکونی معلولان تفاهمنامه سه‌جانبه منعقد شده است، افزود: از کارفرمایانی که برای مددجویان شغل ایجاد می‌کنند به صورت پرداخت حق بیمه و تسهیلات ارزان‌قیمت حمایت می‌شود.

وی با اشاره به معافیت‌های مالیاتی برای خیرین اظهار داشت: شورای مشارکت‌های مردمی به ریاست استاندار و معتمدین شهر به همراه امام جمعه بر روی هزینه‌کرد کمک‌های مردمی نظارت می‌کنند.

این مسئول با بیان اینکه سال گذشته 450 میلیون تومان زکات فطریه به بهزیستی پرداخت شده است، یادآور شد: در جمع‌آوری زکات فطریه طی سه سال گذشته صددرصد رشد داشته‌ایم.

سوری با بیان اینکه 80 هزار پاکت در شهرستان همدان توزیع شده است، یادآور شد: 19 مرکز همدان برای دریافت زکات فطریه در نظر گرفته شده است
انتهای پیام/ح

دیدگاه شما