وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 19 آبان 1393 ساعت 08:54   |   کد مطلب: 10760
رئیس اداره بهزیستی تویسرکان خبر داد:
اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم در تویسرکان
اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم در تویسرکان
رئیس اداره بهزیستی تویسرکان گفت: طرح پیشگیری از تنبلی چشم از اول آبان ماه تا 30 دی امسال در تویسرکان در حال اجرا است.

به گزارش نافع، سعید موسیوند در گفت و گو با خبرنگار رودآور با اشاره به در حال اجرا بودن طرح پیشگیری از تنبلی چشم در تویسرکان، اظهار کرد: این طرح هم ساله برای کودکان سه تا 6 سال و به منظور شناسایی کودکان مبتلا به تنبلی چشم همزمان با سراسر در کشور در تویسرکان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح در مهد کودک‌ها، پیش دبستانی ها و در روزهای پنج شنبه در مرکز اداره بهزیست اجرا می شود، افزود: در سطح روستاهای تویسرکان نیز این طرح در خانه های بهداشت روستایی و با بهره گیری از تیم های سیار بینایی سنج انجام می شود.

رئیس اداره بهزیستی تویسرکان با اشاره اینکه پیش بینی می شود در حدود 80 درصد از کودکان تویسرکانی در قالب طرح طرح پیشگیری از تنبلی چشم معاینه شوند، ابراز کرد: برای اجرای این طرح در سال جاری در تویسرکان دو میلیون و 100 هزار تومان هزینه در نظر گرفته شده که این هزینه‌ها برای کودکان نیازمند به عینک و نیز اعزام تیم سیار بینایی سنج هزینه می‌شود.

موسیوند عنوان کرد: در این طرح کودکان نیازمندی که بعد از بینایی‌سنجی نیاز به عینک و یا جراحی داشته باشند با کمک بهزیستی مورد مداوا قرار می‌گیرند که نیمی از هزینه تهیه عینک از سوی سازمان پرداخت می شود.

وی افزود: در صورت نیاز و پس از گذراندن مراحل بینایی سنجی اگر کودکی نیاز به جراحی داشته باشد این امر با معرفی کودک به مراکز درمانی دولتی به صورت رایگان صورت می گیرد.

رئیس اداره بهزیستی تویسرکان خاطر نشان کرد: گرچه در دو ماه آبان و دی بینایی سنجی به صورت متمرکز انجام می شود ولی این امر در طول سال توسط تیم بینایی سنج اداره بهزیست تویسرکان در مرکز این اداره انجام می شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما