وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : جمعه 3 بهمن 1393 ساعت 10:02   |   کد مطلب: 12336
جشنواره زمستانی همدان با عنوان کرسی های مادستان ازپنجم بهمن آغازمی شود
مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت: هشتمین جشنواره زمستانی همدان با عنوان 'کرسی های مادستان و شادی های زمستان' از پنجم بهمن ماه جاری به مدت یک ماه برگزار می شود.

به گزارش نافع، ریحان سروش مقدم درجمع خبرنگاران اظهارکرد:در راستای برگزاری مطلوب جشنواره زمستانی و ارتقای سطح برگزاری این برنامه مهم کشوری، میراث فرهنگی استان همدان با تشکیل هفت کارگروه اقدام به برنامه ریزی در سطح کلان برای برگزاری این جشنواره در سطح بین المللی کرده است.

وی گفت: با بررسی و آسیب شناسی نحوه برگزاری جشنواره زمستانی در سال های گذشته، هم اکنون معضلات و مشکلات شناسایی شده و با برنامه ریزی های انجام شده این جشنواره با حضور بخش خصوصی، رسانه ها و دستگاه های فرهنگی استان در سطح مطلوبی برگزار می شود.

سروش مقدم افزود: تشکیل دبیرخانه دائمی جشنواره زمستانی یکی از مهمترین اقداماتی است که در راستای ارتقا بخشی به این جشنواره و تبدیل آن به یک جشنواره بین المللی انجام شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان همدان انتخاب زمان مشخص برای برگزاری این جشنواره را از دیگر اقدامات انجام شده برای جذب گردشگران خارجی برای برگزاری با شکوه این جشنواره عنوان کرد.

سروش مقدم گفت:جشنواره زمستانی در سالجاری به مدت یک ماه از پنجم بهمن ماه تا اسفند ماه سالجاری برگزار می شود که بعد از بررسی میزان استقبال مهمانان و همچنین شرایط آب و هوایی بهترین بازه زمانی برای برگزاری جشنواره زمستانی در سال های آینده انتخاب می شود.

وی جذب گردشگر و معرفی فرهنگ و تاریخ مردم همدان به مهمانان داخلی و خارجی را مهمترین هدف جشنواره زمستانی دانست.

وی خارج شدن جشنواره از بخش دولتی و حضور بخش خصوص و مردم را مهمترین ویژگی جشنواره زمستانی امسال عنوان کرد.

وی رونمایی از پوستر جشنواره زمستانی،رونمایی از 10 اثر ثبت ملی استان،برگزاری جشنواره برف و شیره،همایش همدان شناسی،افتتاح بازارچه های صنایع دستی،افتتاح نمایشگاه زمستان همدان در گذر زمان،بازدید رایگان از امکان تاریخی و موزه های همدان در 12 بهمن را از برنامه های جشنواره زمستانی همدان عنوان کرد.

سروش مقدم همچنین همایش تور گردانان،مسابقه کرسی آرایی،جشنواره بادبادک ها،مسابقه ساخت آدم برفی،مسابقه نقاشی،برگزاری جنگ شادی و برگزاری مسابقات ورزشی دوچرخه سواری،کوهنوردی،ورزش باستانی و بازی های سنتی و بومی را از دیگر برنامه های جشنواره زمستانی همدان معرفی کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت:مشارکت مردم و بخش خصوصی و همچنین خارج شدن بخش های دولتی در برگزاری جشنواره زمستانی را از دیگر اهداف میراث فرهنگی در برگزاری جشنواره زمستانی است.

سروش مقدم با بیان اینکه برنامه های هشتمین جشنواره زمستانی به گونه ای طرح ریزی شده که برگزاری این جشنواره وابسته به ریزش برف نباشد اظهار کرد: برگزاری مسابقات ورزشی منطقه ای و کشوری، برگزاری نمایشگاه مبل و منبت، برگزاری همایش گردشگری و طب سنتی، برگزاری تور گردشگری استانی، طبخ غذاهای سنتی و نقالی و شعر خوانی از دیگر برنامه های جشنواره زمستانی امسال است.

وی همچنین گفت: با رایزنی های انجام شده هتل های استان همدان در جشنواره زمستانی با تخفیف ویژه میزبان مسافران و گردشگران در جشنواره زمستانی هستند.

وی افرود: غار علیصدر با 30 درصد تخفیف و مراکز خرید همدان نیز با تخفیف ویژه آماده پذیرایی از میهمانان زمستانی همدان هستند.

انتهای پیام/ح

 

دیدگاه شما