وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : جمعه 10 مهر 1394 ساعت 17:10   |   کد مطلب: 16548
بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان شامگاه روز پنجشنبه 9 مهر ماه در میان استقبال پرشور شهروندان همدان به طور رسمی کار خود را آغاز کرد.

به گزارش نافع، در حالیکه فعالیت تمامی بخش های جشنواره از صبح این روز آغاز شده بود، افتتاحیه رسمی این جشنواره با حضور محمدناصر نیک بخت استاندار همدان، معاونان و مسئولان فرهنگی و هنری استان، هنرمندان شرکت کننده در جشنواره و جمع کثیری از مردم شهر همدان در فضای باز شهربازی رنگین کمان برگزار شد.

خانواده ها که از ساعت ها قبل برای حضور در مراسم در این محوطه حاضر شده بودند، جشن با شکوهی که آغاز بیست و دومین دوره جشنواره را نوید می داد همراهی کردند.

سکوی نیم دایره ای بخشی از استخر نیم دایره این پارک را پوشانده و صحنه پردازی ساده آن  با تکیه بر نورپردازی های رنگین جلوه بصری ویژه ای پیدا کرده بود. قرائت قرآن ، اجرای سرود ملی ایران ، اجرای تواشیح و حضور دو مجری از همدان و تهران که با ادای احترام به خانواده های قربانیان حادثه منا کارشان را شروع کردند اغازگر مراسم بود.

نجمه جودکی و حمید رضا رضایی با اجرای شاد خود کودکان را همراه کردند.

فاضل عبادی، رئیس جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان اولین سخنران این مراسم بود که  با تبریک بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک، پیام علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را قرائت کرد.

در این پیام آمده بود: «رویدادهای ارزشمند هنری محصول هنرمندان آگاه و شریفی است که برای اعتلای فرهنگ ایران اسلامی تلاش می کنند.

جنتی در این پیام هنر نمایش را امکانی اثربخش برای پرورش مخاطب دانسته و اظهار کرده بود: «این جشنواره فرصت مناسبی برای ارئه آثار فرهنگ و اقوام مختلف است تا بتوانم تبادل تجربه کنیم. این امر می تواند زمینه آگاهی و اندیشه ورزی را فراهم کند.»

دبیر بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان نیز با ابراز خرسندی از برگزاری جشنواره فیلم نوجوانان در همدان اظهار کرد: معتقدم همدان ظرفیت تبدیل به پایگاه هنری کودک و نوجوان را دارد.

شهرام کرمی با بیان اینکه جشن بیست و دو سالگی جشنواره را در همدان جشن گرفته‌ایم، گفت: امیداورم این جشنواره به صد سالگی و هزار سالگی خود هم برسد.

وی با تأکید بر اینکه فرزندان این سرزمین حق بزرگی به گردن ما دارند زیرا آینده نظام را تضمین خواهند کرد؛ افزود: نباید از هیچ تلاشی برای این قشر فروگذار کنیم.

کرمی با گرامیداشت یاد شهدای عزیز کشورمان از اینکه شهدا آرامش ملت ایران را تضمین کرده‌اند سخن به میان آورد و تصریح کرد: کودکان و نوجوانان ایران با پیروی از آرمان های شهدا، آینده درخشانی برای این کشور رقم خواهند زد.

دبیر بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان با اشاره به فاجعه منا، شهادت جمعی از هموطنان‌مان را به ملت ایران و خانواده های جانباختگان تسلیت گفت.

 کرمی با تأکید بر حضور گروه های نمایشی از استان های مختلف کشور و 10 گروه خارجی در این دوره از جشنواره گفت: با حضور اساتید مختلف در رشته های نمایشی، اوقات خوبی در این جشنواره برای کودکان و نوجوانان رقم خواهیم زد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار   همدان نیز از دیگر سخنرانان این مراسم پرشور بود. وی ضمن قدردانی از استاندر همدان که درخصوص برگزاری جشنواره حمایت های زیادی در راستای اجرای برنامه های فرهنگی در استان دارد، از مجموعه هنرمندان شرکت کننده در این جشنواره قدردانی کرد

الهی تبار افزود:  استان همدان پیشرو تاریخ ایرانیان و اولین تخت‌گاه ایران و بازیگر درجه اول سیاست و فرهنگ و همچنین پایه گذار سنت های اجتماعی در کشور است.

وی خاطرنشان کرد از سه هزار سال پیش همدان مرکز تجارت، فرهنگ و رابطه بین مردم و حاکمانش بود و خاستگاه، عالمان عارفان و هنرمندان بود.

الهی تبار عنوان کرد از دو سال گذشته که فعالیت های فرهنگی و هنری در همدان رونق ویژه ای یافته و مسئولان ارشد فرهنگی را به تکاپو واداشته است.

وی تصریح کرد: استقرار دبیرخانه جشنواره بین المللی تئاتر کودکان و نوجوان در این دوره از اتفاقات خوبی بود؛ برنامه های اجرایی توسط استان برنامه ریزی شد. امسال برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب کودک و نوجوان و جشنواره تصویرسازی آیات در حوزه قرآن و عترت را در پیش داریم

الهی تبار افزود: قطار فرهنگی و هنری برنامه های کودک و نوجوان، با سرعت زیاد در همدان در حال حرکت است و از اینکه همدان میزبان هنرمندان جشنواره است به خود می بالیم

اجرای برنامه های متنوع نمایشی ، پانتومیم ، نمایش خیابانی کنسرت حشرات و ... از جمله برنامه های این مراسم بود.

پایان پیام/م.د

دیدگاه شما