وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 27 مرداد 1399 ساعت 09:19   |   کد مطلب: 9005
از غم غربت تا غم رحلت
آزاده سرافراز و جانباز 40 درصد همدانی گفت: تلخ ترین و سخت ترین غم در دوران غمبار اسارت خبر انتشار رحلت معمار کبیر انقلاب اسلامی بود.

ایرج نوروزی افزود: شنیدن خبر رحلت حضرت امام خمینی (ره) تلخ ترین خاطره اسارت بود، البته چندین مرحله شایعه کرده بودند که امام فوت کرده تا روحیه بچه ها را تضعیف کنند.

وی اضافه کرد: شب جمعه بود و مخفیانه در حال خواندن دعای کمیل بودیم که تلویزیون عراق صحنه هایی از امام پخش کرد و نوشته :ˈخمینی در انتظار مرگ ˈ صبح فردا اخبار ساعت 8 رادیو اعلام کرد که امام فوت کرد صحنه بسیار بدی بود،مدت 40 روز مراسم عزاداری و ختم قرآن برگزار کردیم.

این جانباز 40 درصد همدانی بیان کرد: خبر ارتحال امام ضربه سنگینی به اسرا وارد کرد و رژیم بعثی عراق هم می دانست که چنین اتفاقی روحیه رزمندگان را تضعیف خواهد کرد.

نوروزی ادامه داد: آنان با انتشار این خبر به دنبال شکستن استقامت و صبر اسرا بودند اما رزمندگان اسلام به تبعیت از رهبر معظم انقلاب اسلامی اجازه ندادند دشمن به اهداف خود برسد.

این آزاده سرافراز همچنین با بیان خاطراتی کوتاه از دوران اسارت خود افزود: هنگام آزادسازی و معاوضه اسرا، هیچ یک از رزمندگان، آزادی را باور نداشتند چرا که چندین بار رژیم بعثی برای فریب دادن اسرا این دروغ را گفته بود.

نوروزی بیان کرد: اما هنگام آزادی وقتی خاک وطن و هم میهنان خود را دیدم باورم نمی شد که بعد از هشت سال به میهن بازگشته ام.

وی افزود: در پوست خود نمی گنجیدم وقتی که با پدرم مواجه شدم خستگی روزگار آنچنان او را پیرکرده بود که پدرم را نشناختم.

وی اضافه کرد: اسرا گنجینه هایی در سینه دارند که نباید دفن شود بلکه باید سینه به سینه به نسل جوان منتقل شده تا ارزش های انقلاب اسلامی پاس داشته شود.

استان همدان هشت هزار شهید را تقدیم انقلاب کرده و یک هزار و 39 آزاده سرافراز در استان همدان هستند.

26 مردادماه سالروز بازگشت نخستین گروه از آزادگان سلحشور ایران پس از سال ‏ها اسارت در اردوگاه های رژیم بعث عراق به میهن اسلامی است.

دیدگاه شما