وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 13 مهر 1394 ساعت 05:01   |   کد مطلب: 16569
جانشین دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر همدان:
نظارت بر برگزاری جشنواره‌ های هنری ضرورت دارد
جانشین دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر همدان گفت: برگزاری جشنواره‌ها باید با شکوفایی استعدادها، دردی از جامعه دوا کند.

به گزارش نافع، محمدجواد بیات با اشاره به برگزاری جشنواره‌های بین المللی فیلم‌ نوجوانان و تئاتر کودک و نوجوان در همدان اظهار کرد: خوشبختانه جشنواره در همدان راه خود را پیدا کرده است.

وی به اقدامات موثر استان برای برگزاری جشنواره‌ها اشاره کرد و گفت: ظرفیت برگزاری چنین جشنواره‌هایی در همدان وجود دارد و علاوه بر نقش سازمان‌های تاثیرگذار در برگزاری این جشنواره‌ها، استقبال مردم فرهنگ‌دوست و هنرپرور همدان نیز از عوامل موثر در این امرند.

جانشین دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر همدان نقش اداره کل ارشاد اسلامی در پیگیری‌ها و انجام مدیریت صحیح برای برگزاری جشنواره را پررنگ دانست.

وی ادامه داد: همه می‌دانیم برگزاری این جشنواره‌ها در نظام جمهوری اسلامی به عنوان اشاعه ارزش‌های دینی، اجتماعی و اعتقادی است تا زمینه‌ساز شکوفایی استعدادها شود و دردی از جامعه دوا کند.

بیات با بیان اینکه نظارت بر برگزاری جشنواره‌ها امری ضروری است، یادآور شد: وجود نظارت‌ها به منظور اینکه برخی ایجاد زاویه نکنند و به حاشیه نروند و تنها به اصل موضوع پرداخته شود ضروری است.

وی با اشاره به عالی‌ترین مدل دموکراسی جهان به شکل خودکنترلی و نیز دگرکنترلی که در کشورهای توسعه یافته رواج یافته، گفت: در جشنواره نیز این رکن با موضوع امر به معروف و نهی از منکر به منظور کنترل و نظارت بیشتر دیده شده و این امر از حسن مدیریت جشنواره است.

جانشین دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر همدان با بیان اینکه کمیته‌ای در جشنواره برای نخستین بار در کشور به همین موضوع اختصاص یافته، ادامه داد: خوشبختانه هم مخاطبان و هم هنرمندان به گرمی از این موضوع استقبال کردند.

وی ادامه داد: اعضای کمیته نیز با برخوردی جذاب، خداپسندانه و ارزشی توانسته‌اند فلسفه امر به معروف و نهی از منکر را که پاشیدن بذر محبت در جامعه است در جشنواره‌های همدان مد نظر قرار دهند.

بیات یادآور شد: وجود اصحاب رسانه در انعکاس اخبار نیز مصداق کاملی از امر به معروف بوده که این روزها رسانه‌های استان به رسالت دینی، انقلابی، اجتماعی و رسانه ای خود پرداخته اند که این نیز در جای خود قابل ستایش است.

پایان پیام/م.د

دیدگاه شما