وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : پنجشنبه 8 مرداد 1394 ساعت 01:08   |   کد مطلب: 15473
معاون تدوین و ترویج استاندارد:
27هزار سنداستاندارد ملی در کشور تدوین شده است
27هزار سنداستاندارد ملی در کشور تدوین شده است
معاون تدوین و ترویج سازمان ملی استاندارد گفت: در راه استانداردسازی در کشور ۲۷ هزار سند استاندارد ملی تدوین شده است که در اختیار صنایع مختلف مانند کشاورزی و صنعت و معدن قرار گرفته است.

به گزارش نافع، علی اباذری ایران شام گاه دیروز در آئین تودیع و معارفه مدیرکل استاندارد استان همدان اظهار داشت: استاندارد واژه جدیدی است که فرهنگستان ادب فارسی مدتی قبل این واژه را در بین مردم آورد ولی استاندارد همزاد بشریت است.
وی افزود: مسئله استاندارد سازی حتی در دین مبین اسلام نیز در آیات فراوان با عناوینی همچون «قدر» و «میزان» بیان شده است و حتی مسئله کیفیت در احادیث ائمه نیز مطرح شده است.
اباذری تصریح کرد: درحال حاضر نودمین سالگرد ملی استاندارد در کشور را پشت سر میگذارین و شاهد هستیم که این مجموعه خیر و برکات بسیاری برای مردم به همراه داشته و به نوعی سلامت مردم را تضمین و از حقوق مصرف کنندگان حمایت می‌کند.
وی ادامه داد: کنترل تولید، واردات، صادرات، کنترل واحدهای عرضه کننده، مراجع آزمایشگاهی و ترویج و توسعه استانداردها در کشور از وظایفی است که برعهده این نهاد قرار داده شده است.
اباذری عنوان کرد: سالانه سه هزار و 500 استاندارد جدید تدوین و به سندهای قبل افزوده می‌شود که امیدواریم در این خصوص همیشه پیشرفت رو به جلو داشته باشیم.
معاون تدوین و ترویج سازمان ملی استاندارد افزود: نزدیک به 300 هزار بازرسی در نمونه‌برداری‌ها و کنترل واحدهای تولیدی، 200 هزار اظهار نامه مالیاتی و بررسی سالانه 500 هزار وزنه و نازل سوخت و باسکول به عنوان نمونه برخی از اقدامات اداره استاندارد در هر سال می‌باشد.
وی بیان کرد: همچنین 10هزارنفر در تدوین سند استاندارد و حضور پنج هزار نفر در بازرسی ها در جهت هرچه بهتر انجام شدن کیفی سازی، از دیگر اقدامات این نهاد است.
اباذری تصریح کرد: باتوجه به منویات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی و سیاست‌های ابلاغی ایشان مبنی بر نظام جامع استانداردسازی، اداره استاندارد رویکردها و گام‌های بلندی را در این باره برداشته است.
وی عنوان کرد: اگر بتوانیم از ظرفیت بخش خصوصی در اجرای هرچه بهتر اقدامات استاندارد استفاده کنیم اقدامات چشمگیری صورت می‌پذیرد.
معاون تدوین و ترویج سازمان ملی استاندارد تاکید کرد: وجود 100 هزار نفر دانشجو در استان همدان که درحال تحصیلند همچنین تعداد زیادی اساتید مجرب در حوزه‌های مختلف که در حال خدمت هستند، نشان‌دهنده بالا بودن سطح علمی مردم همدان است که باید از وجود این افراد بهره‌مند شویم.
انتهای پیام/پ.ح/9457

دیدگاه شما