وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : شنبه 14 شهريور 1394 ساعت 12:00   |   کد مطلب: 16273
مدیرکل استاندارد استان همدان:
استاندارد خميرمايه كيفيت است
مدیرکل استاندارد استان همدان گفت: هر چه استانداردسازي محصولات افزايش يابد، توليد كالاي صادرات محور نيز افزايش مي‌يابد.

به گزارش نافع، مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی  استان و جمال خشوعی مدیرکل گمرک استان در جلسه مشترکی پیرامون تسهیل و تسریع در انجام امور گمرکی و ترخیص کالا بحث و تبادل نظر کردند.

سیدسعیدمیرنظامی مدنی در این جلسه با بیان اینکه استاندارد خميرمايه كيفيت است، اظهار داشت: در صورتي مي‌توانيم از بحران‌هاي حاكم در جهان و تحريم‌ها عليه ايران خارج شويم كه به معناي واقعي توجه خود را معطوف به بحث استانداردسازي كنيم كه اين امر نيز علاوه بر افزايش بهره‌وري، افزايش اشتغال زايي و صادرات را نيز به همراه خواهد داشت.
وی ادامه داد: براساس مصوبه هيأت دولت و نيز ماده 12 قانون امور گمركي، نمايندگان ادارات مرتبط بايد در گمرك مستقر شوند که اين مصوبه در قالب ايجاد پنجره واحد تجاری مطرح شده است.
میرنظامی مدنی با اشاره به اینکه نماینده اداره کل استاندارد در گمرک مستقر است، ابراز امیدواری نمود که فرآیند ترخیص کالا و امور مربوط به صادرات و واردات با سرعت بیشتری صورت پذیرد.
وی توضیح داد: اداره کل استاندارد با ارائه خدمات متمرکز مرتبط با تشریفات گمرکی تاثير مهمي در توسعه صادرات، تسهیل در واردات قطعات و مواد اولیه واحدهای تولیدی استان و ايجاد رضايتمندي فعالان اقتصادي استان را خواهد داشت.
مدیرکل استاندارد استان همدان در پایان گفت: امید است اداره کل استاندارد با استقرار آزمایشگاههای متناسب انجام آزمونهای لازم بمنظور بررسی انطباق کالا با استانداردهای ملی کشور را در گمرک استان انجام داده و نیازی به ارسال نمونه کالاها به خارج از گمرک نباشد.

پایان پیام/م.د

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما