وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : سه شنبه 27 مرداد 1394 ساعت 16:35   |   کد مطلب: 15914
2 واحد تولیدی در همدان گواهینامه انطباق معیار مصرف انرژی گرفتند
مدیر کل استاندارد استان همدان گفت: شركت های تولیدی صنایع غذایی سحر همدان و صنایع سیمان نهاوند موفق به اخذ گواهينامه انطباق معيار مصرف انرژي شدند.

به گزارش نافع، سیدسعید میرنظامی مدنی اظهار داشت: بر اساس قانون سازمان ملی استاندارد ایران و قانون اصلاح الگوی مصرف، انطباق معیار مصرف انرژی شرکت صنایع غذایی سحر همدان برای فرآیند تولید کمپوت و کنسرو با معیارهای تعیین شده در استاندارد ملی ایران به شماره  16747در بازه زمانی ارزیابی سال 93 برابر بوده و شرایط اعطای گواهی نامه انطباق معیار مصرف انرژی را دارد.

میرنظامی مدنی با بیان اینکه پایش واحدهای تولیدی از لحاظ میزان مصرف انرژی بر اساس استانداردهای مربوطه انجام و در صورت انطباق با معیارهای تدوین شده در بازه زمانی ارزیابی یکساله، گواهینامه انطباق معیار مصرف انرژی صادر می گردد، افزود: معیار مصرف انرژی شرکت صنایع سیمان نهاوند برای فرآیند تولید سیمان در بازه زمانی ارزیابی سال 93 مطابق با استاندارد شماره 7873 است.

وی با اشاره به افزایش چشمگیر هزینه انرژی در دنیا، محدودیت منابع فسیلی، رشد بالای مصرف سرانه انواع انرژی در ایران، حذف یارانه انرژی و به خصوص عدم کارآیی فنی و اقتصادی مصرف انرژی در اغلب صنایع امروزه، گفت: مدیریت مصرف انرژی و بالا بردن بهره وری انرژی یک ضرورت است.

وی با بیان اینکه پایش و مدیریت مصرف انرژی در هر صنعت نیاز به معیارها و شاخصهای مناسب دارد، گفت: معیارهای مذکور توسط کمیته ای متشکل از نمایندگان وزارتخانه های نفت و نیرو، معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور، سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان ملی استاندارد تدوین می شود.

 مدیر کل استاندارد استان همدان با تاکید بر اینکه برای کاهش و مدیریت مصرف انرژی معیارهایی تدوین شده و به صورت استانداردهای ملی در اختیار تولیدکنندگان قرار گرفته است، تصریح کرد: اگر مصرف انرژی واحدهای صنعتی مشمول مقررات استاندارد اجباری در حد معیارهای تعیین شده در استاندارد نباشد توسط وزارتخانه های نفت و نیرو مطابق ماده 26 در قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی جریمه خواهند شد.

انتهای پیام/م.د

 

 

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما