وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : پنجشنبه 11 تير 1394 ساعت 16:59   |   کد مطلب: 15075
رسانه بهترین ابزار برای ترویج اهمیت استاندارد است
مدیرکل استاندارد استان همدان گفت: رسانه ها بهترین ابزار برای ترویج اهمیت نقش استاندارد و فرهنگ استفاده از کالای استاندارد است.

به گزارش نافع، فرهاد تیموری روز چهارشنبه در نشست مشترک با رییس خبرگزاری ایرنا مرکز همدان افزود: مجموعه استاندارد دنبال مشاهده ماحصل تلاشهای صورت گرفته برای فرهنگسازی استفاده از کالای استاندارد در جامعه است که این وظیفه عهده رسانه ها است.
وی افزود: رسانه ها باید کاری کنند که اطلاعات، برنامه ها و خروجی تلاشهای صورت گرفته در اداره استاندارد در سبد اطلاعاتی مردم قرار گیرد.
وی با ذکر اینکه فرایند اطلاع رسانی نیز نیازمند استانداردسازی است تاکید کرد: نیازی به اطلاع رسانی از هرآنچه که در جامعه رخ می دهد نیست بلکه باید اخبار امیدوار کننده را منتقل کرد.
مدیرکل استاندارد همدان افزود: بر این اساس باید برنامه و راهبردی برای دسته بندی اخبار در نظر گرفت و هر آنچه مورد نیاز مردم و جامعه است را منتشر کرد.
وی افزود: باید فرایندهای طی شدن برای صدور یک پروانه کاربرد علامت استاندارد را تشریح کرد تا مردم به اهمیت و جایگاه استاندارد پی ببرند.
تیموری تاکید کرد: برای فرهنگسازی در زمینه استاندارد باید نگاه به این مجموعه را تغییر داد و یا حتی در برخی مولفه ها استاندارد را با معیار و مبنای درست و به شکل هدفمند به چالش کشید.
وی با ذکر اهمیت نقش رسانه در ترویج استاندارد تاکید کرد: چنانچه فعالیتهای صورت گرفته در مجموعه استاندارد پیوست رسانه ای نداشته باشد به طور حتم عقیم و ابتر خواهد ماند.
رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز همدان نیز اظهار کرد: مجموعه ایرنا تلاش خواهد کرد در زمینه معرفی اهمیت استاندارد گام بردارد.
اکبر بهاروند بهترین روش برای پیشبرد اهداف استاندارد را بررسی میزان آشنایی مردم با این مجموعه دانست و گفت: با توجه به اهمیت فعالیت استاندارد ولی بخشی از اقشار جامعه از عملکرد، وظایف و اهمیت این نهاد اثرگذار خبر ندارند.
وی اضافه کرد: به منظور ترویج فرهنگ استفاده از کالای استاندارد باید آشنا کردن جامعه مخاطب به این مولفه حیاتی را از سنین پایه آغاز کرد لذا می طلبد با انعقاد تفاهم نامه هایی با آموزش و پرورش در این مسیر گام برداشت.
وی با ذکر اینکه رسانه یک کارخانه تولید فکر و ایده است اضافه کرد: باید با ایجاد حساسیت در جامعه عمده خانوارها را با موضوع اهمیت استاندارد آشنا کرد.
رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز همدان افزود: به منظور انعکاس صحیح اخبار استاندارد ابتدا باید رسانه ها را به عنوان ابزارهای انتقال پیام با اهمیت، ضرورت و ظرافتهای مقوله استاندارد بیشتر آشنا کرد.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/ح
 

دیدگاه شما