وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : چهارشنبه 6 خرداد 1394 ساعت 08:30   |   کد مطلب: 14562
مناسب سازی اماکن و معابر شهری اسدآباد برای معلولین و جانبازان یک نیاز است
مسئول کمیته فنی اداره کل بهزیستی همدان گفت:تنها پنج درصد فضای ادارات و اماکن عمومی استان برای تردد معلولان مناسب سازی شده است.

به گزارش نافع، عبدالحسین نوری روز سه شنبه در کمیته مناسب سازی اماکن و معابر شهری اسدآباد برای معلولین و جانبازان افزود: مناسب سازی اماکن به جامعه هدف معلولان و جانبازان محدود شده است درصورتی که افراد سالمند، زنان باردار و افرادی که دچار آسیب حرکتی می شوند نیز جزو افراد کم توان هستند و این رویکرد نیازمند اصلاح است .

وی با اشاره به ماده 2 قانون حمایت از معلولان درخصوص مناسب سازی اماکن جهت استفاده معلولان گفت: 30 درصد از ادارات و اماکن عمومی استان به صورت ناقص و غیراستاندارد نسبت به ایجاد رمپ هایی در ورودی ساختمان اقدام کرده اند که به هیچ عنوان قابل استفاده نیست و حتی برای افراد کم توان بسیار خطرناک نیز هست.

وی تصریح کرد : همه ادارات و نهادهای استان موظف به مناسب سازی ورودی ساختمان های خود با استفاده از رمپ و بالابر هستند و بنابر نشست هایی که با معاون عمرانی استانداری صورت گرفته در ارزشیابی عملکرد مدیران اجرای طرح مناسب سازی لحاظ خواهد شد .

نوری با بیان اینکه اجرای این طرح نیاز به اعتبار دارد از فرمانداران خواست :بخشی از بودجه عمرانی را برای اجرای این طرح اختصاص دهند .

وی با اشاره به وجود خلاء دانش فنی در شهرستان ها بر تشکیل کمیته ای تخصصی متشکل از شهردار ، راه و شهرسازی و نظام مهندسی تاکید کرد و افزود: این کمیته می تواند نحوه مناسب سازی و راهکارهای مفید را به روسای ادارات ارایه کند.

معاون فرماندار اسدآباد نیز با اشاره به وجود معلولان جسمی و حرکتی در این شهرستان افزود : همه این افراد حق استفاده مطلوب از خدمات اجتماعی را دارند و در این راستا همه مسوول هستیم .

نادر ملایی تصریح کرد: حمایت از معلولان نباید مقطعی و به زمان خاص منحصر شود و بهزیستی باید بر تلاش خود در شناسایی معلولان در روستاها و مناطق محروم بیافزاید تا همه معلولان از خدمات درنظر گرفته شده دولت بهره مند شوند.

170 هزار معلول جسمی و حرکتی در سطح استان همدان وجود دارد که از این تعداد یک هزار و 488 معلول مربوط به شهرستان اسدآباد است.

منبع:ایرنا
انتهای پیام/ح

دیدگاه شما