وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : شنبه 4 بهمن 1393 ساعت 10:36   |   کد مطلب: 12350
به‌ منظور جلوگیری از انحطاط جوانان در فضای مجازی
سامانه مشاوره فرهنگی و دیجیتال خانواده‌ در همدان راه‌اندازی شد
سامانه مشاوره فرهنگی و دیجیتال خانواده‌ در همدان راه‌اندازی شد
مدیر مرکز دیجیتال استانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از راه‌اندازی سامانه مشاوره فرهنگی و دیجیتال خانواده‌ در مجتمع فرهنگی سینمایی شهید آوینی خبر داد.

به گزارش نافع، فرهاد صدری افزود: این مرکز به‌ منظور خدمات‌دهی به خانواده‌ها در زمینه جلوگیری از انحطاط جوانان و نوجوانان در فضای مجازی و پیشگیری از آسیب‌های احتمالی موجود؛ سامانه مشاوره فرهنگی ویژه خانواده‌ها، نوجوانان و جوانان در حوزه دیجیتال را راه‌اندازی کرده است.          

وی اظهار داشت: با توجه به نگرانی خانواده‌ها از حضور فرزندان در فضای ناامن مجازی، آسیب‌ها و تهدیدهای موجود در این فضا و توجه به  اینکه سرعت تطبیق جوانان و نوجوانان با فناوری‌های نوین بسیار بیشتر از والدین است، همواره نگرانی‌های زیادی در رابطه با استفاده درست از این فناوری‌های به‌روز وجود داشته و خلأ وجود مشاوره‌های لازم در این زمینه احساس می‌شود.

صدری خاطرنشان کرد: برای ترویج فرهنگ صحیح استفاده از فناوری‌؛ ابتدا باید والدین دانایی و علم کافی نسبت به ابزاری که در اختیار فرزند خود قرار می دهند به دست بیاورند تا در صورت لزوم بتوانند تسلط کامل نسبت به رفع مشکل و توانایی کنترل سطح استفاده فرزند خود را داشته باشد.

وی ادامه داد: در این مرکز، مشاوره‌های فرهنگی خانواده در زمینه‌های مختلفی مانند شیوه‌های مانیتور کردن (کنترل) فرزندان در فضای مجازی، کودک و آسیب‌های ناشی از بازی‌های رایانه‌ای؛ کودک و وبگردی و معرفی سایت‌های و وبلاگ‌های جذاب و آموزنده ارائه می‌شود.

صدری اعلام کرد: سامانه تلفنی مشاوره فرهنگی با استفاده از نظر متخصصان و کارشناسان حوزه دیجیتال آموزش‌های صحیح به والدین ارائه می‌دهد که از مزایای آن می‌توان به حذف مراجعه حضوری، صرفه‌جویی در زمان و دریافت پاسخ در لحظه اشاره کرد.

وی یادآور شد: این سامانه علاوه بر موارد مذکور به بررسی و حل مشکلات گوشی‌های هوشمند، ارائه مشاوره در زمینه تنظیمات گوشی‌های هوشمند، بررسی و حل مشکلات رایانه می‌پردازد، علاقه‌مندان برای استفاده از این سامانه می‌توانند از طریق تلفن ثابت با شماره تلفن ۹۰۹۹۰۷۰۷۲۹ تماس گیرند.

انتهای پیام/ع

دیدگاه شما