وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 27 مهر 1393 ساعت 13:22   |   کد مطلب: 10263
قائم مقام بنیاد ملی نخبگان ابراز امیدواری کرد افرادی که توانایی مالی دارند، توجه ویژه ای به وقف در مسائل علمی نشان بدهند چرا که کشور نیازمند به کمک در این عرصه نیازمند است.

به گزارش نافع به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، دکتر سهراب پور قائم مقام بنیاد ملی نخبگان طی سخنانی در همایش ملی پنجاه و دومین سال اهدای جایزه علمی بنیاد البرز، با بیان اینکه مقوله وقف از قدیم الایام به منظور احداث مسجد، حسینیه، بیمارستان و... مورد توجه واقفان بوده است، گفت: در سال های اخیر با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری بر روی پیشرفت علمی در کشور، بهتر است ثروتمندان جامعه به این مقوله توجه کنند و وقف های جدید به این سمت هدایت شوند بویژه آنکه دانشگاه ها و مراکز علمی کشور نیاز به پشتیبانی دارند.

وی در ادامه با مخاطب قرار دادن جوانانی که در مسیر علم گام برداشته اند به عنوان پرچمداران علمی آینده کشور گفت: همانند یک درخت که هرچه بارش بیشتر می شود خمیده تر می شود شما نیز نباید تواضع را فراموش کنید و هرچه بار علمی تان بیشتر می شود متواضع تر باشید و دچار غرور نشوید.

سهراب پور با اشاره به خاطرات خود از شهید چمران به عنوان کسی که بیشترین تاثیر را از وی گرفته است، افزود: ویژگی برجسته شهید دکتر چمران و راز محبوبیت این نخبه علمی تواضع و فروتنی او بود.

وی در ادامه با اشاره به ابلاغ سیاست های کلی نظام در موضوع علم از سوی مقام معظم رهبری گفت: یکی از سیاست های کلی نظام درخصوص علم، توجه به نخبگان است و بنیاد ملی نخبگان وظیفه حمایت از نخبگان را برعهده دارد.

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر مقوله علم و حمایت ایشان از نخبگان کشور گفت: مبتکر بنیاد ملی نخبگان شخص مقام معظم رهبری هستند و ایشان از سال ها پیش در جلساتی که در ماه مبارک رمضان و غیره با اساتید دانشگاه داشتند بر لزوم تولید علم در کشور تاکید داشتند و موضوع تشکیل بنیاد ملی نخبگان را پیگیری می کردند.

وی با اشاره به رشد علمی کشور در سال های اخیر این موضوع را مرهون پرچمداری علم توسط شخص مقام معظم رهبری و پیگیری های جدی ایشان در این زمینه دانست.

سهراب پور با تاکید بر اینکه مسئولان نباید به موضوع پژوهش نگاه فانتزی داشته باشند و باید بر روی آن سرمایه گذاری کنند، گفت: خوشبختانه یکی از سیاست های کلی نظام درخصوص علم که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده است، لزوم اختصاص سهم 4 درصدی بودجه به مقوله پژوهش است که متاسفانه در حال حاضر سهم نیم درصدی دارد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد افرادی که توانایی مالی دارند، توجه ویژه به وقف در مسائل علمی داشته باشند چرا که کشور نیازمند به کمک در این عرصه است.

دیدگاه شما