وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : پنجشنبه 27 شهريور 1393 ساعت 23:50   |   کد مطلب: 9582
 ترافیک در راه های مواصلاتی همدان نیمه سنگین است
سرپرست پلیس راه استان همدان گفت: با نزدیک شدن به بازگشایی مدارس و افزایش مسافرت ها ترافیک در راه های مواصلاتی همدان نیمه سنگین است.

سرهنگ مهدی شاکری افزود: وجود جاذبه های تاریخی و تفریحی در همدان و قرار گرفتن در مسیر عبوری استان های غربی و مرکزی راه های این استان را به محورهای پر ترافیک کشور تبدیل کرده است.

وی افزود: با نزدیک شدن به فصل بازگشایی مدارس همه ساله شاهد حجم بالایی از مسافرت ها بوده که در این بین برخی رانندگان بواسطه رعایت نکردن قوانین راهنمایی و رانندگی به جای لذت بردن از سفر خاطره ای تلخ برای خانواده رقم می زنند.

وی تاکید کرد: رانندگی با عجله و شتاب نه تنها زمان رسیدن به مقصد را کوتاه تر نکرده بلکه زمینه ای برای بروز آسیب و خسارت های جانی و مالی و داغدار کردن خانواده ها می شود.

سرپرست پلیس راه استان همدان بیان کرد: در حال حاضر ترافیک نیمه سنگینی در مسیر همدان - غارعلیصدر، همدان - کرمانشاه و همدان تهران در جریان است که پلیس راه همدان به منظور روان سازی ترافیک علاوه بر کاستن زمان استراحت نیروهای این مجموعه از توان ماموران فعال در دیگر پلیس های تخصصی نیز بهره گرفته است.

سرهنگ شاکری توصیه کرد : رانندگان با رعایت قوانین راهور با صبر و حوصله رانندگی کنند در غیر اینصورت توسط ماموران پلیس راه اعمال قانون یا خودروی آنها توقیف و راهی پارکینگ می شود.

وی افزود: عواملی همچون خستگی و خواب آلودگی رانندگانی که از صبح اقدام به رانندگی کرده اند و افزایش تردد در جاده ها به علت تعطیل شدن واحدهای تولیدی و بازگشت کارگران به منزل باعث شده که بیشترین میزان سوانح در ساعت 16 تا 22 رخ دهد.

وی گفت: رانندگان بویژه رانندگان کم تجربه و غیر حرفه ای به طور حتم باید بعد از استراحت کامل و کافی اقدام به تردد کرده و در زمان ترافیک با صبر و حوصله رانندگی کنند.

سرپرست پلیس راه استان همدان اظهار کرد: در برخی محورهای این استان خودروهای مرتبط با کشاورزی و آلات و ادوات کشاورزی در تردد هستند که همین امر نیز در بروز سوانح تاثیر دارد.

جانشین رییس پلیس راه استان همدان توصیه کرد: با توجه به ضروری بودن بستن کمربند ایمنی برای تمامی سرنشین های خودرو در مسیرهای برون شهری سرنشینان خودرو به این امر توجه کنند چراکه استفاده از کمربند ایمنی صدمات ناشی از سوانح را کاهش می دهد.

منبع:ایرنا

دیدگاه شما