وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : پنجشنبه 29 مرداد 1394 ساعت 15:35   |   کد مطلب: 15965
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان عنوان کرد:
تسریع در ساماندهی وانت‌بارهای باری شهر همدان
رئیس کمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل، ترافیک و محیط زیست شورا گفت: وجود وانت بارهای میوه فروش در سطح شهر بویژه بلوارهای ورودی ، زیبنده شهر توریستی همدان نیست.

به گزارش نافع، کامران گردان در جلسه کمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل، ترافیک و محیط زیست اضافه کرد: با توجه به اینکه همدان در مسیر عبوری استانهای غربی کشور جهت اتصال به مرکز کشور قرار گرفته باید با به موضوع وانت بارهایی که اقدام به فروش کالا می کنند به طور جدی پرداخته شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر وانت‌ها بدون برنامه‌ریزی مشخص در شهر رفت و آمد و به فروش میوه و اجناس مختلف اقدام می کنند اظهار کرد: حضور این وانت‌بارها در مبادی ورودی شهر، زیبنده یک شهر توریستی نیست.

گردان با اشاره به اینکه بسیاری از وانت بارها از شهرها و حتی استان‌های دیگر برای فروش اجناس خود به همدان نقل مکان می‌کنند افزود: این خودروها ضمن اینکه روزانه رد حال افزایش هستند معضلاتی را نیز برای شهر ایجاد کرده اند.

وی ضمن انتقاد از وضعیت  جدول‌گذاری و نبود فضای سبز در بلوار آیت‌الله نجفی ، تاکید کرد: اگر این اقدامات صورت می پذیرفت بستر برای حضور وانت بارها مهیا نمی‌شد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان در این زمینه تاکید کرد: لازم است نشست مشترکی میان نیروی انتظامی، مقام قضایی، سازمان میادین میوه و تره بار، کنترل و نظارت شهرداری با حضور شهردار برای ساماندهی وانت بارها و برخورد با سد معبر برگزار می‌شود.

 گردان با بیان اینکه کنترل و نظارت برای موتورسواران و ساماندهی آنها باید تشدید شود، گفت: سازمان میادین میوه و تره بار با سازمان وانت‌بارها برای ساماندهی این امور هماهنگ بوده و راهنمایی و رانندگی برای ساماندهی وانت بارها اعمال قانون کند.

گردان در ادامه با بیان اینکه آیین‌نامه انضباطی تاکسیرانان توسط سازمان تاکسیرانی تدوین و برای تصویب به شورا ارسال می‌شود، گفت: در این آیین‌نامه امتیازات منفی برای تاکسیرانان متخلف در نظر گرفته می‌شود.

وی همچنین به درخواست سازمان تاکسیرانی برای برون‌سپاری برخی از امور اشاره کرد و یادآور شد: با برون‌سپاری برخی از خدمات غیرمدیریتی موافق هستیم از همین رو سازمان تاکسیرانی باید موارد مورد نظر خود برای برون‌سپاری به شورا را ارائه دهد.

نایب رییس شورای اسلامی شهر همدان هم بر تعیین تکلیف ساماندهی وانت بارها تاکید کرد و گفت : نگاه درآمدی به حوزه وانت بارها اشتباه است و این نگاه باید از سیاست کلان مدیریت شهری خارج شود.

محمد رضا الیاسی تاکید کرد: جانمایی برای وانت بارها نباید صورت پذیرد چرا که  فروش بار توسط این خودروها ممنوع است و فعالیت اصلی آنها حمل بار است.

در ادامه رضا میرزایی عضو شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه درک مشکلات مردم بخصوص در حیطه اشتغال و امرار معاش موضوعی است که باید به آن پرداخته شود، گفت: آسایش، امنیت و خدمات لازمه کار برای مردم است .

میرزایی با بیان این نکته که اقتدار حاکمیت اصل بسیار مهمی است افزود: جدیت در حمایت از عوامل اجرایی ، پشتیبانی حاکمیت را می طلبد.

عضو شورای اسلامی شهر همدان تاکید کرد: ضروری است کمیته ای با همکاری مراجع قضایی و دستگاههای اجرایی زیربط جهت تشکیل اکیپ مدیریتی خوب برای ساماندهی وضعیت فعالیت وانت بارها تشکیل شود تا در امر برخورد با اقتدار پشتیبانی مراجع قانونی صورت پذیرد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان هم در این جلسه با اشاره به اینکه پلیس راهور برای ساماندهی ترافیکی تنهاست اظهار کرد: در حال حاضر روزانه حدود 80 تا 100 فقره اعمال قانون برای وانت‌بارها انجام می‌شود.

عزیزی با بیان اینکه جریمه وانت بارها در شهر همدان کارساز نیست افزود: در اعمال قانون رانندگان وانت بارها به صورت گروهی در مقابل مأموران راهنمایی و رانندگی مقاومت کرده و اغلب افراد با مأموران راهنمایی درگیر می‌شوند.

وی با بیان اینکه در زمینه فروش کالا توسط وانت بار قانون اجازه توقیف خودرو را به پلیس نداده است، گفت: راهنمایی‌ و‌ رانندگی برای ساماندهی و در برخورد با اینگونه رانندگان نیازمند حمایت قوه قضاییه است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان با انتقاد از صدور مجوز به بازارهای موقت در مناطق مختلف شهر، ادامه داد: وجود این بازارها باعث ایجاد ناامنی و اخلال ترافیکی در شهر می‌شود و شهرداری بهتر است از این اقدام خودداری کند.

عزیزی اظهار کرد: در صورت حمایت تمامی دستگاههای اجرایی ذیربط در امر ساماندهی وانت برهای سطح شهر پلیس راهور با تمام قوا آمادگی نظم دهی و ساماندهی به این وضعیت را دارد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری همدان هم با بیان اینکه همدان به محل اشتغال غیر رسمی وانت بارهای دیگر استان و شهرهای کشور تبدیل شده است، افزود: لازم است پلیس راهور با ابزار قانونی با اینگونه خودروها برخورد کند.

عباس صوفی تاکید کرد: فروش کالا توسط وانت بارها تضیع حقوق کسبه و بازار است که سالانه مالیات فعالیت خود را پرداخت می کنند.

صوفی یادآور شد: رویکرد مدیریت شهری به این موضوع باید با آتیه نگری و تبعات و اثراتی که بر سازمان و ساختار فضایی شهر در آینده می گذارد باشد.

انتهای پیام/م.د

 
برچسب‌ها: 

دیدگاه شما