وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : پنجشنبه 15 مرداد 1394 ساعت 14:44   |   کد مطلب: 15657
رئیس کمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک و محیط زیست شورای اسلامی شهر همدان گفت: اتاق فکر سازمان تاکسی رانی می تواند پل ارتباطی بین تاکسیرانان و مدیریت شهری باشد.

به گزارش نافع، کامران گردان در جلسه کمیسیون خدمات شهری و امور حمل و نقل و ترافیک و محیط زیست شورا با بیان اینکه تشکیل اتاق فکر سازمان تاکسیرانی با این عنوان و یا هر عنوان دیگری میتواند پلی بین تاکسیرانان و مسئولین شهری باشد، اظهار کرد: شورای اسلامی شهر همدان به منظور تعامل مثبت تاکسیرانان و مسئولین شهری با کلیات تشکیل اتاق فکر موافق است.

گردان با بیان اینکه اعضای تشکیل دهنده اتاق فکر را  باید افراد منتخب تاکسیرانان  تشکیل دهد، تاکید کرد: در صورت تشکیل اتاق فکر در سازمان تاکسیرانی، حضور نمایندگان واقعی تمامی تاکسرانان ضروری است چرا که باید نظرات و مطالبات تمامی این قشر در این اتاق مطرح شود.

وی با اشاره به کاهش ۸۰ درصدی تخلفات تاکسیرانان در سال گذشته نسبت به سال ۹۲، افزود: با توجه به تاخیر در روند افزایش کرایه ها، تاکسیرانان تخلفی نکرده و نرخ ها را در زمان تعیین شده افزایش دادند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان در ادامه جلسه  به اهم اقدامات ترافیکی انجام شده در 5 ماهه ابتدای سال جاری توسط شهرداری همدان اشاره کرد و افزود: تمامی این اقدامات جهت ایمن سازی ترافیکی معابر صورت گرفته لذا از شهروندان درخواست می شود ، با رعایت کردن قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی ، در داشتن شهری ایمن، آرام و روان سهیم باشند.  

کامران گردان یادآور شد: با توجه به پتانسیل شهر همدان ، با تغییراتی هر چند کوچک تاثیرات چشمگیری در کیفیت سیستم حمل و نقلی شهر رخ خواهد داد و طی سال های آتی شاهد کاهش تصادفات درون شهری و ارتقای فرهنگ رفتار ترافیکی توسط کاربران سیستم حمل و نقلی خواهیم بود

گردان اضافه کرد: بر این اساس  چشم انداز روشنی را در بهبود حیطه های " کنترل و هدایت جریان های ترافیکی ، ساماندهی تقاطع ها و معابر شهری، آرامسازی ترافیک ، گسترش و توسعه و ساماندهی پارکینگ های عمومی، ساماندهی تردد عابرین پیاده، ارتقای فرهنگ عبور و مرور ، افزایش و تجهیز و نگهداری مسیرهای دوچرخه و ... " نوید می دهیم.

وی با اعلام اینکه در سال جاری تمام معابری که قابلیت خط کشی دارند ، خط کشی می شوند،  اظهار کرد: در راستای  افزایش ایمنی عابرین پیاده و آرام سازی ترافیک ، طرح های جدیدی در سال جاری توسط سازمان  ترافیک انجام می شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیزگفت: فرهنگ ترافیکی در جامعه از اهمیت بسزایی برخوردار است و این اهمیت برای تاکسیرانان تشدید می‌شود.

محمدرضا الیاسی با بیان اینکه در هیئت نظارت بر تاکسیرانی از ابزار تنبیهی استفاده می‌شود، بر لزوم به کارگیری تشویق نیز تأکید کرد.

الیاسی با اشاره به اینکه در بودجه سال 94 برای امور فرهنگی در سازمان تاکسیرانی پیش‌بینی‌هایی صورت گرفته است، افزود: بهترین حالت برای مدیریت تاکسیرانی مدیریت توسط اعضای همین خانواده و برون‌سپاری امور به دست بخش خصوصی است.

این عضو شورای شهر همدان بر حمایت از اتاق فکری متشکل از منتخبان تاکسیرانان تأکید کرد.

علی رضایی، رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر همدان نیز افزود: لازم است مطالبات تک‌تک افراد تاکسیران جمع بندی شده و با توجه به ظرفیت‌ها، فرصت‌ها و منابع سازمان تعدیل شود تا قابلیت اجرا پیدا کند.

سید احمد حسنی‌حلم؛ عضو شورای شهر همدان نیز در این نشست بیان کرد: تاکسیرانان فعلی از نظر منش و فرهنگ با گذشته متفاوت شده‌اند و حتی افرادی تحصیلکرده نیز به دلیل نیافتن شغل دیگری به این کار روی آورده‌اند.

حسنی‌حلم اضافه کرد: جامعه تاکسیرانان امروز احساس می‌کنند باید سخنان خود را از زبان نمایندگانی به گوش مدیران برسانند و حتی در این حوزه کاندیدا شوند و نمایندگانی از جنس خودشان انتخاب کنند.

وی یادآور شد: تاکسیرانان به دنبال ایجاد مجموعه‌ای هستند تا بتوانند نظرات و صدای خود را به بدنه مدیریتی شهر انتقال دهند.

حمیدرضا طبی مسرور دیگر عضو شورای اسلامی شهر همدان هم با تاکید براینکه در راستای ارتقا سطح کیفی فعالیت تاکسیرانان باید تعاملی نزدیک و سازنده با این قشر برقرار شود، اضافه کرد: ارائه خدمات رفاهی و اجتماعی برای تاکسیرانان ضروری است.

طبی مسرور با تاکید براینکه در حال حاضر بیشتر این قشر را افراد جوان و تحصیل کرده تشکیل می­دهند، گفت: سازمان تاکسیرانی باید اقدام به شناسایی افراد معتمد، متعهد و با اخلاق در این قشر نماید تا اخلاق اسلامی ترویج یابد.

در ادامه معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری همدان در این جلسه ضمن ارایه گزارشی از عملکرد این معاونت با بیان اینکه تا پایان سال بلیط کاغذی از سیستم حمل و نقل شهری حذف خواهد شد، اظهار کرد: تا پایان سال هفت ماه فرصت باقی است تا فرهنگ استفاده از بلیط الکترونیکی نهادینه شود.

عباس صوفی اضافه کرد: پیشنهاد ما افزایش 100 تومانی بلیط کاغذی است تا مردم تمایل بیشتری به خرید کارت بلیط الکترونیکی پیدا کنند و در نتیجه در مصرف کاغذ و حفظ محیط زیست صرفه‌جویی شود.

صوفی از شروع عملیات  خط کشی معابر شهر همدان از ابتدای سال جاری خبر داد و افزود: این خط کشی ها شامل  خط کشی محوری ، خط کشی عابر پیاده ، کف نوشته ، تقاطع ویژه ، شوران ، جناغی ها و ... است که تا پایان شهریور ماه ادامه خواهد داشت .

وی با بیان اینکه تا کنون حدو 100  کیلومتر خط کشی محوری در معابر سطح شهر اجرا شده است، گفت: همچنین اجرای خط کشی عابر پیاده ( عرضی)  20  هزار متر صورت گرفته است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری همدان یکی از راهکارهای ترافیکی جهت افزایش نظم عبوری در تقاطع های سطح شهر و ایمن سازی را چراغ دار کردن تقاطع ها بیان کرد و افزود:. از ابتدای سال جاری تقا طع های فردوسی، جانبازان، پیچ زندان ، پردیس، نظری ، تقاطع حبیبی ، نایب  احمد چراغ دار شده  همچنین چراغ دار کردن تقاطع های توپچی و سعیدیه پایین در دست اقدام است .

مدیرعامل سازمان ترافیک شهرداری همدان هم  گفت: مهمترین برنامه ها و سیاستهای سازمان حمل و نقل و ترافیک را فرهنگ سازی در این حوزه است.

صباغ در ادامه از ایمن سازی و اجرای جدا کننده های نوری برنامه پذیر در  خیابان حصار خبر داد و اضافه کرد: در تیر ماه سال جاری پروژه ی ایمن سازی خیابان حصار  با متراژی حدود   450  متر طول  انجام گرفت که با توجه به حادثه آفرین بودن این خیابان و مشکلات تردد خودروها در این معبر  ، اجرای این پروژه  سهم بسزایی در روان سازی ترافیک و افزایش ایمنی داشته  وجدا کننده های اجرا شده،  نوری بوده که برنامه پذیر هستند.

وی یادآور شد:در آینده نیز سایر اقدامات ترافیکی لازم توسط سازمان حمل و نقل و ترافیک ، جهت افزایش ایمنی و آرام سازی ترافیک در حصار امام انجام خواهد شد:اجرای خط کشی محوری، اجرای خط کشی عابر پیاده، اجرای کف نوشته ها، نصب تابلوها ، ساماندهی ایستگاه های اتوبوس و نصب علائم و تجهیزات ترافیکی از جمله اقدامات خواهد بود.

در ادامه مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری همدان از قرعه‌کشی بین استفاده‌کنندگان از کارت بلیط الکترونیکی برای تشویق بیشتر مردم برای استفاده از این خدمات خبر داد و گفت:با توجه به اینکه در هر ماه میزان تراکنش کارت‌های الکترونیکی بلیط پایش می‌شود در خرداد امسال به عنوان نخستین ماه اجرایی طرح کارت بلیط الکترونیکی 100 هزار تراکنش انجام شد.

محمدرضا پوروخشوری با بیان اینکه در تیرماه میزان تراکنش‌ها به 400 هزار فقره و از مردادماه تاکنون به 220 هزار تراکنش رسیده است اظهار کرد: برای استفاده کارت بلیط الکترونیکی باید مزیت‌هایی در نظر گرفت که افزایش قیمت بلیط کاغذی یکی از این راهکارهاست.

پوروخشوری در ادامه با بیان اینکه در 25 سال گذشته فقط 30 سایه‎بان در ایستگاه‌های اتوبوس نصب شده بود، افزود: تاکنون100 سایه‌بان جدید در ایستگاه‌های اتوبوس نصب شده و100 مورد دیگر در دست اقدام است.

وی اضافه کرد: سایه‌بان‌ها توسط پیمانکار شبانه شست‌وشو می‌شود و قرار شده ماهانه یک بار این اتفاق رخ دهد.

انتهای پیام/م.ت

دیدگاه شما