وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : پنجشنبه 16 مهر 1394 ساعت 19:31   |   کد مطلب: 16645
رئیس کمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک و محیط زیست شورای اسلامی شهر همدان گفت: امکانات اداره کنترل و نظارت شهرداری مطابق با وظایف آن نیست.

به گزارش نافع، کامران گردان در جلسه کمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک و محیط زیست شورا با بیان این مطلب اظهار کرد: مأموریت‌های سازمان کنترل و نظارت شهرداری مطابق با امکانات موجود نیست و این سازمان ظرف یک ماه آینده باید طرح جامع کنترل و نظارت را ارائه دهد.

وی با تاکید بر اینکه باید طرح و روش جدید برای جایگزینی اقدامات کنترل سنتی صورت پذیرد اضافه کرد: وظیفه نظارتی را می‌توان به بخش خصوصی شرکت های حفاظتی سپرد، در برخی از شهرها این واگذاری صورت گرفته و می‌توان با برون‌سپاری این وظیفه از بار شهرداری نیز کاست.

وی تاکید کرد: ضروری است بانک اطلاعات و آمار از ساخت و سازهای غیر مجاز تهیه شود تا بتوان پس از مدتی با آمار مقایسه‌ای درک درستی از اداره کنترل و نظارت به دست آورد.

گردان با بیان اینکه در حوزه برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز، برخورد مناسب با مردم و حفظ اموال جمع‌آوری شده باید مد نظر باشد، افزود: لازم است از شرایط سنتی خارج شویم چراکه اگر مطلوب بود، این روند پایان می‌یافت که هنوز محقق نشده است.

وی در ادامه ضمن تشکر از سازمان زیباسازی شهرداری همدان در امر امحاء دیوارنوشته های نامتعارف و انجام نقاشی های دیواری یادآور شد: با اقدام و ورود جدی سازمان زیباسازی دیوارنویسی در همدان  تقریبا ریشه کن شده و کمتر در سطح شهر دیده می شود و در این راستا می طلبد با الصاق برچسب های تبلیغاتی بر درب منازل و دیوارها نیز برخورد شود.

 رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان نامگذاری کوچه‌ها و نصب تابلوهای جدید راهنمای شهری را نیز از دیگر اقدامات قابل توجه سازمان زیباسازی برشمرد و گفت: این سازمان در خصوص ساماندهی میدان امام(ره) نیز با جدیت وارد شده است.

گردان با انتقاد از عدم همکاری سازمانها و ادارات مربوطه در امر ساماندهی میدان امام (ره) افزود: این میدان یک مکان تاریخی ارزشمندی است که ساماندهی آن مشارکت دیگر نهادها و دستگاههای اجرایی را می طلبد.

رضا میرزایی عضو شورای اسلامی شهر همدان نیز در این جلسه در خصوص فعالیت سازمان کنترل و نظارت شهرداری اظهار کرد: پلیس ساختمان مسولیت خطیر و سنگینی را برعهده دارد و برای انجام ماموریت خود نیازمند امکانات و تجهیزات لازم است.

میرزایی اضافه کرد: در حال حاضر نیرو و ماشین آلات خدماتی که سازمان کنترل و نظارت در اختیار دارد نسبت به 20 سال گذشته نه تنها افزایش نداشته بلکه کمتر هم شده و این درحالی است که میل به ساخت و ساز چندین برابر افزایش یافته است.

محمدرضا الیاسی دیگرعضو شورای اسلامی شهر همدان نیز با اشاره به اینکه شهر همدان هنوز طبق سیستم سنتی 20 سال پیش اداره می‌شود، افزود: زمانی که 20 سال با یک روش ناموفق بودیم یک راهکار جدید باید اندیشیده و به کار بسته شود.

الیاسی با بیان اینکه می توان حوزه نظارتی سازمان کنترل و نظارت شهرداری را به بخش خصوصی واگذار کرد افزود: در کنار آن حوزه اجرایی را خود سازمان می تواند انجام دهد.

در ادامه مدیر منطقه چهار شهرداری همدان به ارائه گزارشی از عملکرد این سازمان پرداخت و از روکش و لکه‌گیری آسفالت به حجم 17 هزار تن در سطح منطقه خبر داد و افزود: همچنین پوشش رودخانه فرهنگیان، دیوارکشی رودخانه ابوذر، دیوارکشی و پوشش رودخانه های پشت پیام نور، و پشت باغ ایرانی از دیگر اقدامات است.

محمد قدیمی با بیان اینکه 4 هزار و 673 متر جدول‌‌گذاری انجام شده، از  احداث پارک فدک طی پنج ماه خبر داد و اضافه کرد:  فاز دوم تقاطع غیرهمسطح شهید قهاری سعید نیز تکمیل شد .

وی افزود: تسطیح زمین های بایر منطقه، جمع‌آوری خودروهای فرسوده از سطح منطقه، اخطار به مشاغل مزاحم، اخطار سد معبر، اخطار مصالح ساختمانی، معدوم نمودن سگ‌های ولگرد، اخذ تعهدات خاک‌برداری، هم‌سطح سازی دریچه‌های سطح منطقه نیز از اقدامات خدمات شهری این شهرداری بوده است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری همدان به ارائه گزارشی از عملکرد سازمان پرداخت و افزود: ساماندهی میدان مرکزی شهر با حمایت های شورا و شهرداری در حال انجام بوده و این امر مورد استقبال کسبه محوطه میدان واقع شده است.

وحید علی ضمیر برآورد بودجه مورد نیاز برای تکیمل ساماندهی میدان امام (ره) را حدود 21 میلیارد ریال اعلام کرد .

همچنین در این جلسه بابک اسدی رئیس اداره اجرائیات، کنترل و نظارت به ارایه گزارش از عملکرد سازمان پرداخت.

پایان پیام/م.د

دیدگاه شما