وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : شنبه 11 مهر 1394 ساعت 09:55   |   کد مطلب: 16556
رئيس كميسيون فنی عمرانی، معماری و شهرسازي شوراي اسلامي شهر همدان:
بافت های تاریخی و ارزشمند همدان در حال نابودی هستند
رئيس كميسيون فنی عمرانی و شهرسازي شوراي اسلامي شهر همدان تاکید کرد: سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری همدان برنامه زمانبندی دقیقی برای احیای بافت های تاریخی تدوین کند.

به گزارش نافع، ابراهیم مولوی در جلسه کمیسیون فنی عمرانی، معماری و شهرسازی شورا پیرامون بررسی احیای و بازنده سازی محلات همدان برگزار شد با بیان این مطلب، اظهار کرد: اماکن تاریخی بویژه بافت های شهری میراث گرانبهایی از تاریخ و هویت جامعه هستند که باید در راستای احیا و حفظ آنها تلاش کرد.

مولوی با اشاره به پیشینه تاریخی همدان و آثار بجای مانده از تاریخ و تمدن این شهر افزود: با توجه به اینکه تعداد زیادی از این بافت های ارزشمند در حال نابودی و تخریب هستند می طلبد مسولین زیربط از جمله شهرداری و میراث فرهنگی نسبت به احیا و حفظ آنها باجدیت وارد شود.

وی با انتقاد از کم توجهی مسولین به بافتهای تاریخی همدان اظهار کرد: محله های تاریخی واجد ارزش در شهر همدان وجود دارد که متاسفانه نادیده گرفته شده اند و سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری همدان باید در این زمینه با جدیت وارد شود و برنامه زمانبندی دقیقی با توجه بهبودجه و توان فنی سازمان ارائه دهد.

رئیس کمیسیون فنی عمرانی و شهرسازی شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه احیای بافت های تاریخی می تواند علاوه بر رونق صنعت گردشگری در توسعه اقتصادی نیز بسیار تاثیر گذار خواهد بود اضافه کرد: چرا که امروزه بدلیل گردش بالای مالی گردشگری و توریسم بنام صنعت توریسم و گردشگری نامیده می شود و بیشتر شهرها و مناطقی که دارای بافتها و بناهای ارزشمند تاریخی هستند، برنامه های مدون و دقیقی درجهت استفاده بهینه از توانایی این گونه مناطق تهیه و اجرا کرده و در راستای احیاء و باززنده سازی مناطق و نواحی شری واجد ارزش تاریخی گام بر می دارند.

ابراهیم مولوی در این خصوص افزود: توجه هب بافتهای واجد ارزش تاریخی در شهرهایی مانند کاشان، یزد، اصفهان و ... به گونه ای است که در اینگونه بافتها هتل ها، مهمانپذیرها و پردیسهای زیادی ایجاد شده است که در رونق و توسعه صنعت گردشگری و جلب توریستها و جهانگردان زیادی بسیار موثر بوده است.

مولوی همچنین به انتخاب همدان به عنوان آزمونه شهر سبز پایدار در بین شهرهاب جهان اسلام اشاره کرد و گفت: لازم است شهرداری در این خصوص اقدامات لازم را انجام داده و دبیرخانه ان را فعالتر کند چرا مه این امر فرصت بسیار مناسبی برای توسعه و آبادانی شهر همدان از تمامی جوانب است.

نایب رییس شورای اسلامی شهر همدان هم بر شناسایی اماکن و محله های تاریخی شهر تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه مجوز ایجاد مدیریت منطقه پنج همداناز وزارت کشور گرفته شده است می توان از این فرصت برای تاسیس شهرداری بافت بازار برای حفظ بافت سنتی و تاریخی شهر استفاده کرد .

حمید رضا طبی مسرور نیز اظهار کرد: لازم است میراث فرهنگی نیز در کنار شهرداری در خصوص حفظ میراث تاریخی و فرهنگی شهر حضور پررنگی داشته باشد.

کریمی مدیر عامل سازمان بهسازی ونوسازی شهرداری همدان نیز در این جلسه به ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در این سازمان در خصوص احیا و مرمت بافتهای تاریخی شه راز جمله کاروانسراها پرداخت.

پایان پیام/م.ت

دیدگاه شما