وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 13 مهر 1394 ساعت 13:33   |   کد مطلب: 16586
رئيس كميسيون حقوقي شوراي شهر همدان:
سیاست های غلط موجب تخریب باغ های همدان شد
رئيس كميسيون برنامه، بودجه، حقوقي و امور اداری شوراي اسلامي شهر همدان گفت: سیاست های غلط گذشتگان موجب نابودی و تخریب باغ های همدان شده است.

به گزارش نافع، حسين قراباغي در جلسه هم اندیشی حفظ باغات و فضای سبز با بیان این مطلب افزود: متاسفانه گذشتگان به عنوان حمایت و احیای فضای سبز ، باغات همدان از جمله باغ 48 هکتاری را نابود کرده اند.

قراباغی با اشاره به اینکه همدان به عنوان باغ شهر درکشور مطرح بوده است، افزود: در سالیان گذشته باغات همدان از جمله باغ 48 هکتاری که توسط خود مردم اداره و نگهداری می شد به علت بی تدبیری  در راستای احیای فضای این باغات تملک شده اما نه تنها در این زمینه اقدامات درستی صورت نگرفته بلکه این امر منجر به از بین رفتن و خشک شدن این فضاهای سبز شده است.

وی با تاکید براینکه گذشتگان باید به شهروندان پاسخگو باشند، اظهار کرد: گسترش فضای سبز باید با تدابیر درست و صحیح پیش برود.

این عضو شورای اسلامی شهر همدان با تاکید بر اینکه چه افرادی که از طرح پارک 48 هکتاری حمایت کرده و چه افرادی که در این زمینه کم کاری کرده اند باید پاسخگو باشند، اضافه کرد: در زمان تصمیم گیری جهت تملک پارک 48 هکتاری باید مشکلات و پیوست های مالی لحاظ می شد نه اینکه روی باغها طرحی بگذاریم ولی اقدام عاجلی نکنیم و شاهد خشک شدن تمام باغات باشیم وتملک 100 درصد هم نداشته باشیم.

حسین قراباغی استفاده از تجربیات شهرهای موفق در گسترش فضای سبز  را ضروری دانست و گفت:بعضی از شهرهای کشور علی رغم اینکه شرایط اقلیمی همدان را نداشته و در منطقه خشکی قرار دارند از لحاظ گسترش و افزایش سرانه فضای سبز از میانگین کشوری هم پیشی گرفته اند و ما نیز باید از اینگونه شهرها الگو بگیریم.

وی اضافه کرد: همچنین بلاتکلیفی مناطق حریم شهری یکی دیگر از مشکلات نابودی فضای سبز همدان است چرا که باغاتی که در حریم شهر قرار دارند به علت قوانین دست وپا گیر در بلاتکلیفی به سر می برند و اقدام به ساخت و سازهای غیر مجاز می کنند.

قراباغی با اعلام اینکه در ماده 14 قانون خوبی برای گسترش فضای سبز لحاظ شده است.

پایان پیام/م.د

دیدگاه شما