وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : پنجشنبه 7 آبان 1394 ساعت 08:50   |   کد مطلب: 16944
رئیس شورای عالی فرهنگی، اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان گفت: بودجه های فرهنگی ادارات و سازمانها را می توان به صورت متمرکز با مدیریت مناسب هزینه کرد.

به گزارش نافع، سید احمد حسنی حلم در سومین جلسه هم اندیشی شورای عالی فرهنگی و اجتماعی شورا با بیان این مطلب افزود: در راستای رفع مشکلات فرهنگی و اجتماعی باید عاملان این حوزه ها به صورت منسجم و هماهنگ وارد شوند.

حسنی حلم با تاکید بر اینکه بودجه ها را باید به درستی هزینه کرد، یادآور شد: حوزه فرهنگی و اجتماعی حوزه بسیار گسترده ای ست که عمدتا تمامی حوزه ها در جامعه را در بر میگیرد بر این اساس باید تمامی دستگاه های متولی فرهنگی و اجتماعی همتراز، همسو و هماهنگ با هم عمل کرده و از موازی کاری بپرهیزند.

وی اضافه کرد: با توجه به پیشینه تاریخی و فرهنگی همدان دستگا های متولی فرهنگی و اجتماعی می توانند بودجه های حوزه فرهنگی را متمرکز کرده مدیریت واحدی برای دستیابی به هدف مطلوب داشت و در ص.رت تحقق این امر همدان می تواند پایلوت (آزمونه) این امر در سطح کشور باشد.

رییس شورای اسلامی شهرستان و رییس شورای عالی فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان بر آسیب شناسی مسایل اجتماعی و فرهنگی جامعه تاکید کرد و گفت:  در حوزه های مختلف باید دید فرهنگی داشت چرا که تمامی حوزه ها به فرهنگ مرتبط می شوند.

سید احمد حسنی حلم در ادامه با اشاره به اینکه مسجد محوری باید سرلوحه کارها قرار گیرد، افزود: مساجد در پیشگیری از آسیبهای اجتماعی و فرهنگی در جامعه پیشتاز هستند بر این اساس باید با برنامه ریزی دقیق تر و منسجم تری عمل کرد چرا که مسجد محوری از بسیاری از مشکلات پیشگیری می کند.

حسنی حلم با بیان یانکه جز با تلاش و پیگیری نمی توان در جامعه خدمت رسانی کرد، افزود: لازم است نقاط ضعف و مشکلات حوزه فرهنگی با همکاری دستگاه های مرتبط شناسایی و احصاء شود.

وی با نتقاد از برگزاری نوع عزاداری هیات های مذهبی برای سوگواری شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در همدان اظهار کرد: چرا نباید مانند برخی از شهرذهای کشور تجمع بزرگ عزاداری حسینی منسجم را شاهد باشیم، اگر بخواهیم می توانیم و در این زمینه مهم این است که بخواهیم.

گفتنی است در این جلسه کارشناسان و مسولین فرهنگی به بیان نظرات و پیشنهادات خود در این حوزه پرداختند.

پایان پیام/م.د

 

دیدگاه شما