وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : چهارشنبه 29 مرداد 1393 ساعت 10:02   |   کد مطلب: 9049
روز همدان حس وطن‌دوستی مردم را زنده می‌کند
نماینده ولی‌فقیه در همدان با تأکید بر فراملی شدن روز همدان گفت: این امر در درجه نخست به مسئولان استانی بستگی دارد و مردم نیز باید با حس وطن دوستی در این مراسم حضور یابند.

آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی در همدان با تأکید بر بزرگداشت روز همدان اظهار کرد: انسان‌ها فطرتاً آنچه را که مایه افتخار، عزت و آبرو برای آنان است، دوست داشته و به دنبال سربلندی آب و خاک و دیار و وطن خود در بین جهانیان هستند.

وی با بیان اینکه استان همدان گذشته فاخری دارد، افزود: زمانی که حکومت و مدیریتی به وجود آمد همدان به عنوان نخستین پایتخت ایران انتخاب شد و با توجه به این امر به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران لقب گرفته است.

نماینده ولی‌فقیه در همدان تصریح کرد: موقعیت سوق الجیشی و شرایط اقلیمی همدان و چهار فصل بودن آن نیز از ویژگی‌های خاص این استان به شمار می‌رود که در نوع خود کم‌نظیر و قابل توجه است.

وی با اشاره به انسان‌های بزرگ و با عظمتی که از دیار همدان برخاسته‌اند، بیان کرد: با توجه به وجود این مفاخر بزرگ، مردم همدان خواستار تعیین یک روز به عنوان روز همدان بودند بنابراین سالروز ولادت شیخ‌الرئیس ابن سینا که قابل توجه مردم جهان بوده و در سطح ملی و بین‌المللی مطرح است با عنوان روز همدان انتخاب شد.

محمدی با تأکید بر بزرگداشت مفاخر استان همدان و زنده نگه‌داشتن یاد آنان از قبیل عین‌القضات، باباطاهر، فقها، سیاستمداران، هنرمندان، خدمتگذاران، اندیشمندان، شعرا، ادبای نامدار استان تصریح کرد: یکی از این بزرگان شیخ‌الرئیس ابن‌سینا است.

وی ادامه داد: مردم همدان با نامگذاری یکم شهریور ماه سالروز ولادت ابن‌سینا با عنوان روز همدان علاوه بر تجلیل و تکریم از شخصیت بی‌نظیر ایشان از تمام موهبت‌هایی که خداوند به شهر همدان عنایت کرده تشکر و قدردانی می‌کنند.

رئیس بنیاد بوعلی با تأکید بر فراملی شدن روز همدان یادآور شد: این امر در درجه نخست به استاندار و دیگر مسئولان و مدیران استانی بستگی دارد که در این زمینه تمام تلاش خود را به کار گیرند.

وی خاطرنشان کرد: باید در این زمینه اطلاع‌رسانی‌ها و آگاهی‌بخشی لازم نیز صورت گیرد تا مردم پای کار بیایند و به مناسبت روز همدان مراسم خوب و باشکوهی برگزار کنند.

محمدی با تأکید بر همکاری مردم در راستای بزرگداشت روز همدان گفت: روز همدان باید روز شادی و نشاط مردم باشد و نباید با انجام کارهایی که شرعاً جایز نیست ارزش کار پایین بیاید.

وی با اشاره به برنامه‌های مختلف این روز اظهار کرد: از برنامه‌های مهم این روز برگزاری همایش حکمت سینوی است که از بزرگان فلسفه، علم، حکمت و فتوی و بزرگانی از بخارا، زادگاه شیخ الرئیس برای حضور در این همایش دعوت شده است.

نماینده ولی‌فقیه در همدان افزود: باید مردم همدان با حس وطن دوستی خود در این مراسم حضور یافته و مراسم خوبی را برگزار کنند تا این روز در خاطره و ذهن نسل جدید نقش بسته و ماندگار شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برنامه‌هایی از این قبیل و ماندگاری آن در بین نسل جوان باعث رشد و نمو عشق وطن دوستی در آنان و حمایت و غیرت نسبت به آب و خاک وطن خود و حفظ و نگهداری از استقلال آن می‌شود.

دیدگاه شما