وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : پنجشنبه 4 دى 1393 ساعت 09:19   |   کد مطلب: 11774
با تک‌روی نمی‌شود جلوی دشمن ایستاد
نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: دشمن اگر خواست بین شما تفرقه بیندازد ناکامش بگذارید.

به گزارش نافع به نقل از فارس ، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی  در جمع اعضای شورای اصولگرایان همدان با بیان اینکه انسان موجود ساختاری است و باید ساخته شود، اظهار داشت: همدان مشهور است به پرورش علمای اخلاق و مربیان صالح جامعه، اینها محصول تربیت هستند و باید در کار خود به این امر توجه کنیم.

وی با تأکید بر اینکه پیامبر اکرم(ص) با همه جلالش محصول یک تربیت است و امام ما نیز همین طور، اضافه کرد: در حدیث داریم که پیامبر اعظم(ص) فرمودند:«ذات مقدس الهی من را تربیت کرد و علی(ع) را هم من تربیت کردم».

امام جمعه همدان با بیان اینکه انسان باید ساخته شود، اگر خوب ساخته شد، رستگار و اگر نشد سرگردان و آواره است، تصریح کرد: در عالم تربیت یک سلسله بایدها و نبایدها هست و در این راستا، مکتب و دین ما ایجاب می‌کند در میان همه ملت‌های جهان بهتر و کامل‌تر ساخته شویم.

این مسئول متذکر شد: خدای تعالی به پیامبر ما رسول‌الله(ص) فرمود که به مرحله‌ای رسیدی که در عالی‌تر درجه انسان‌ها قرار گرفته‌ای، بنابراین کسانی هم که در مکتب این پیغمبر ساخته می‌شوند باید دارای این خلق عظیم باشند.

طه‌محمدی یادآور شد: رئیس مذهب ما امام جعفر صادق(ع) فرمودند که ما دوست داریم شما شیفتگان اهل بیت(ع)، به قدری خودتان را عالی ساخته و خوبی‌ها را در وجود خودتان پیاده و بدی‌ها را از خود دور کنید تا تجسم عینی همه خوبی‌ها باشید و رفتار، گفتار، اخلاق و کردار شما به گونه‌ای باشد که دوست و دشمن بگویند خدا بیامرزد جعفر صادق(ع) را که اینها را تربیت کرده است.

وی با بیان اینکه اگر ما این‌گونه که ائمه اطهار(علیهم‌السلام) می‌خواهند تربیت نشویم، وصله ناجور هستیم، توضیح داد: نباید به گونه‌ای باشیم که ائمه اطهار(ع) جلوی دشمنان اسلام شرمنده شوند، امروز دنیا همه ما را زیر ذره‌بین دارند تا ضعف‌های‌مان را منعکس کرده و قوت‌های ما را نادیده بگیرند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با طرح این سئوال که برای رسیدن به این قله رفیع باید چه کار کرد؟ خاطرنشان کرد: با تک‌روی نمی‌شود، باید در سایه تشکل‌ اجتماعی ضعف‌هایمان را جبران، به قوت تبدیل و نقطه‌های قوت را تکمیل کنیم و این تنها در سایه وحدت جمعی به دست می‌آید.

امام جمعه همدان با تأکید بر اینکه دست خدا در بین جماعت است و هرچه این اجتماع بیشتر باشد، نیرو، فعالیت، سرمایه، تفکر، اندیشه و امر به معروف و نهی از منکر هم سر جای خود کارساز خواهد بود، تشریح کرد: این تشکل هم آفت دارد، آفتش را قرآن کریم می‌گوید که تفرق است.

طه‌محمدی با بیان اینکه دشمن اگر خواست بین شما تفرقه بیندازد ناکامش بگذارید، اگر حریف شما شد آن وقت پرچم شما را می‌گیرد، تأکید کرد: آن بالندگی‌ها، سازندگی‌ها، پیشرفت‌ها، موفقیت‌ها و پیروزی‌های اعجاب برانگیز در سایه اتحاد، یکدلی، همراهی، همیاری و مهربانی محقق می‌شود.

وی با اشاره به مشکلات بزرگ کشور در هشت سال جنگ تحمیلی، گفت: آن هشت سال کجا و امروز کجا که یکی از فرزندان پرافتخار این مکتب حاج قاسم سلیمانی، فرمانده ارتش عراق و شهردار تهران هم شهردار کربلا می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان تصریح کرد: امروز همه کشورها، تحولات منطقه را دیدند که همه افتخارها زیرپرچم شیعه در کشور ما به اهتزاز درآمده و اینها همه افتخار است.

وی با اظهار تأسف از اینکه دشمنان در راه باطل منسجم، اما مسلمانان در راه حق متفرق هستند، یادآور شد: امروز غزه در محاصره است و همه راه‌های مواصلاتی را بسته‌اند تا صهیونیست‌های فاسد مسلمانان را نابود کنند، در کشورهای دیگر منطقه هم همین‌طور، دشمن سرمایه‌گذاری بسیاری کرده است.

وی با اشاره به اینکه حتی اگر این خط‌بندی‌های اصولگرا و اصلاح‌طلب و حتی آمریکایی و منافق و... نبودند، بازهم باید کار را تشکیلاتی و صحیح پیش ببریم، یادآور شد: در آن شرایط هم نباید دست روی دست بگذاریم و تماشا کنیم، بلکه در این مکتب نورانی باید از خودسازی غافل نشویم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه پیامبران الهی و امامان آمدند تا بشر را از باتلاق بدبختی و جهالت نجات بدهند، افزود: دنیا امروز اسیر هزاران بیچارگی‌، جنگ، فقر و بدبختی‌های دیگر است، آنجا چراغ هدایت و امید نجاتی وجود ندارد و همه به دست مسلمانان و شیعیان چشم دوخته‌اند.

این مسئول با بیان اینکه اگر ما خود را اداره نکنیم و راه را درست نرویم، نمی‌توانیم به فکر جای دیگر باشیم، چنین بیان کرد: باید دوستانه، خیرخواهانه و دلسوزانه ضعف‌های همدیگر را تذکر بدهیم و در این صورت در سایه اتحاد، اتفاق، همدلی و همراهی روزبه‌روز رشد خواهیم کرد.

طه‌محمدی بر ضرورت انسجام تشکیلات در جریان و اردوگاه اصولگرایی تأکید کرد و افزود: در این راه هم‌افزایی، جمع‌گرایی، تبعیت از تصمیمات جمعی و حفظ روحیه آرمان‌گرایانه همراه با واقع‌گرایی ضروری است.

امام جمعه همدان با بیان اینکه در این راه به جذب حداکثری و دفع حداقلی بیندیشیم، خاطرنشان کرد: تصور کنید رقیب هم نداشتیم، با این حال، شناخت، تبیین، ثبات و استحکام در اصول و مبانی را باید در نظر بگیریم، چراکه در تکامل انسان دخیل است.

وی اضافه کرد: انعطاف و نرمش در شیوه‌های کاری، پرهیز از تکروی، تکلیف‌گرایی هدفمند جهت نیل به نتیجه، پرهیز از سهم‌خواهی، اخلاص در عمل و رعایت تقوای سیاسی نیز جزو وظایف اصولگرایان است.

طه‌محمدی بیان داشت: با شناخت قواعد و فرامین مقام معظم رهبری طوری حرکت کنیم تا قبل از آنی که ایشان ناچار شوند موضوعی را از ما بخواهد و ما را از آن نهی‌ کنند، با بصیرت تکلیف را تشخیص و به آن عمل کنیم.

وی در پایان گفت: در صورت رعایت این قواعد، چه بالاترین پست و چه پایین‌ترین پست را داشته باشیم، آنگاه نتیجه‌های بسیار درخشان و خداپسندانه در انتظارمان خواهد بود

انتهای پیام/ع

 

دیدگاه شما