وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : سه شنبه 5 خرداد 1394 ساعت 12:18   |   کد مطلب: 14556
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: وقتی آزمون ورودی حوزه علمیه برگزار می شود حضور دانش آموزان در آن کمرنگ است در حالی که باید استعدادهای درخشان در این آزمون ها شرکت کنند.

به گزارش نافع، آیت الله غیاث الدین طه محمدی دوشنبه در کمیته همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش افزود: در زمینه معرفی مشاغل کارکرد حوزه های علمیه و تحصیل در آن برای دانش آموزان تبیین نشده است لذا بر این اساس راه اندازی حوزه های علمیه دانش آموزی یکی از برنامه های پیشنهادی در وزارت خانه است.

وی اضافه کرد: توجه به تربیت کودک از سنین پایین باید مورد توجه قرار گیرد و ارایه مسایل تربیتی به کودکان در دوره ابتدایی دیر است.

امام جمعه همدان سرمایه گذاری برای تربیت و فرهنگ را بسیار موثر دانست و گفت: اگر در اثر غفلت ها نوجوان گرفتار ناهنجاریهای تربیتی و فرهنگی شود برای رفع مشکلات باید هزینه های زیادی را متحمل شد.

آیت الله طه محمدی ادامه داد: با توجه به اهمیت تربیت دانش آموزان معلمان باید خود را در زمینه های مختلف علمی ارتقا دهند و از صالح ترین معلمان باید در کلاس های درس استفاده شود چرا که رفتار معلم بر ذهن، روح و تربیت دانش آموز موثر است.

مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاری های آموزش و پرورش و حوزه های علمیه کشور نیز گفت: نهادینه کردن فرهنگ اسلامی باید در اولویت برنامه های آموزش و پرورش قرار گیرد چراکه آموزش و پرورش یکی از ارکان اصلی فرهنگ سازی است.

حجت الاسلام مجتبی ملکی افزود: رویکرد دانش محوری در آموزش و پرورش وجود داشت تا اینکه سند تحول بنیادین رونمایی شد که این سند با رویکرد تربیت اسلامی تدوین شده است و در آن تربیت محوری ملاک عمل است.

وی افزود: در سند تحول بنیادین 137 راهکار ارایه شده است که 43 راهکار آن مربوط به ظرفیت همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش است.

حجت الاسلام ملکی با تاکید بر اینکه حوزه های علمیه دنبال موازی کاری نیستند گفت: برای همکاری بیشتر این دو نهاد 22 عنوان برنامه با پنج محور کلیدی شامل پژوهش، آموزش و منابع انسانی، برنامه ریزی درسی، تربیتی و تبلیغی پیشنهاد داده شده است.

وی با بیان اینکه حوزه های علمیه دانش آموزی باید راه اندازی شود گفت: دانش آموزان اطلاعات کمی در مورد حوزه های علمیه دارند و وقتی آزمون ورودی حوزه علمیه برگزار می شود حضور دانش آموزان در آن کمرنگ است در حالی که باید استعدادهای درخشان در این آزمون ها شرکت کنند.

وی اضافه کرد: در زمینه معرفی مشاغل کارکرد حوزه های علمیه و تحصیل در آن برای دانش آموزان تبیین نشده است لذا بر این اساس راه اندازی حوزه های علمیه دانش آموزی یکی از برنامه های پیشنهادی در وزارت خانه است.

جذب ۵۰۰ امام جماعت در سال تحصیلی جاری برای اقامه نماز جماعت در مدارس و جذب ۴۰۰ مبلغ برای پاسخگویی به شبهات دینی دانش آموزان و برگزاری یک هزار و ۲۰۰ محفل پاسخ گویی از دیگر اقدامات کمیته همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش در استان همدان است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما