وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : سه شنبه 6 مرداد 1394 ساعت 08:25   |   کد مطلب: 15439
سفر دو روزه سردار کارگر به همدان
سردار دکتر بهمن کارگر، رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کشور در سفری دو روزه به همدان آمد.

به گزارش نافع، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و استاندار همدان، دیدار و سرکشی از خانواده شهیدان سعید و حمید دوروزی و شهید حسن صوفی، حضور در جلسه ی فرماندهان نظامی استان، بازدید از اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان و هم چنین بازدید از باغ موزه دفاع مقدس از برنامه های سفر دو روزه سردار کارگر به همدان بود.
سردار کارگر ضمن بازدید از باغ موزه دفاع مقدس گفت: همدان در طول دوران هشت سال دفاع مقدس به عنوان یکی از موثرترین استان ها شناخته می شود.
وی ادامه داد: رزمندگان استان همدان از نیروهای موفق و قوی دوران دفاع مقدس بودند و بدون شک باید قدردان دلیرمردی ها و از خود گذشتگی های این رزمندگان باشیم.
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس نقش مردم همدان در انقلاب و دفاع مقدس را نیز ویژه دانست و خاطر نشان کرد: مردم پشتوانه اصلی انقلاب اسلامی ایران هستند و این مردم بودند که با از خودگذشتگی و ایثار به همه دنیا نشان دادند که هیچ قدرتی در دنیا قدرت مقابله با این خاک پهناور را ندارد.
کارگر هم چنین ترویج فرهنگ دفاع مقدس را نیز مهم ارزیابی کرد و گفت: یکی از راه های خوب و موثر در ترویج فرهنگ ایثار به خصوص در میان قشر جوان، ایجاد موزه دفاع مقدس در سطح کشور است.
سردار دکتر بهمن کارگر همدان را در ساخت موزه دفاع مقدس در کشور نمونه ای بی بدیل برشمرد و اظهار داشت: امروز باغ موزه دفاع مقدس استان همدان به عنوان الگویی برای سایر استان ها شناخته می شود.
وی در ادامه تاکید کرد: ویژگی اصلی باغ موزه دفاع مقدس استان همدان با روح بودن آن است که تاثیر به سزایی بر مخاطبین و بازدیدکنندگان می گذارد اما در زمینه توسعه کمی و کیفی آن باید بیش از پیش تلاش کرد.
وی نگهداری از وسایل و تجهیزات را از مهم ترین وظایف مسئولین در موزه ها دانست و تصریح کرد: در این خصوص باید از تجربه ی سایر کشور ها استفاده کرد.
کارگر هم چنین با اشاره به اینکه کارکنان موزه دفاع مقدس همدان نیروهایی متخصص در امر موزه سازی هستند گفت: مدیران ارشد استان های دیگر برای ساخت موزه دفاع مقدس در استان خود از این مجموعه ی فرهنگی بازدید می کنند.
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کشور یادآور شد: دوران هشت سال دفاع مقدس بدون شک یک گنجینه ی پر ارزش است و باید با ظرفیت های آن آشنا شد و آن را شناخت.
وی در پایان با اشاره به توافقات اخیر هسته ای ایران با گروه 1+5  اضافه کرد: امروز همه ما شاهد این موضوع مهم هستیم که 6 قدرت بزرگ جهان پای میز مذاکره با ایران آمده اند و این همان ثمره ی دفاع مقدس است.
 انتهای پیام/ح
 

دیدگاه شما