وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : پنجشنبه 5 دى 1398 ساعت 08:20   |   کد مطلب: 15476
روستای کوچک «میلاگرد»؛
چهار شهید ارمنی سهم یک روستا+عکس
 چهار شهید ارمنی سهم یک روستا+عکس
روستای "میلاگرد" فریدون‌شهر اصفهان با ترکیب جمعیتی زیبایی از مسلمانان، اقلیت‌های ارمنی و گرجی‌تباران است که سالیان دراز در کنار زندگی کرده‌اند و با وجود کوچک و کم جمعیت بودنش 4 شهید ارمنی را تقدیم کشور کرده است.

به گزارش نافع، اگرچه آغاز جنگ با تهاجم بی رحمانه دشمن به مرزها و مرزنشینان بی پناه بود، اما میدان عملی شد برای پا به عرصه گذاشتن مردانی که درس آزادگی را سرمشق زندگی خود قرار داده بودند. از این رو جنگ با همه تلخی ها و زشتی ها محل آزمون مردان مرد شد. آنان که راه حق را برگزیدند از هر قوم و نژاد و زبانی که بودند برای دفاع از حقیقت آماده شدند.

با نگاهی به تعداد شهدای اقلیت های دینی دفاع مقدس به خوبی می توان این موضوع را درک کرد که فارغ از تفاوت ها، روح یکرنگ رزمندگان برای دفاع از کشور دلیل محکمی برای حضور در جبهه های نبرد بود.

در بین شهدای اقلیت شهدای ارامنه با 88 شهید بیشترین سهم را در دفاع مقدس دارا هستند. شهدایی که از سرتاسر ایران به عنوان جزوی از پیکره ی قدرتمند ایران اسلامی در کنار برادران مسلمان خود در مقابل باطل ایستادگی کردند.

روستای "میلاگرد" فریدون‌شهر اصفهان با ترکیب جمعیتی زیبایی از مسلمانان، اقلیت‌های ارمنی و گرجی‌تباران  است که سالیان دراز در کنار زندگی کرده‌اند و با وجود کوچک و کم جمعیت بودنش 4 شهید ارمنی را تقدیم کشور کرده است؛ شهیدان هراج هاکوپیان، میراند هاکوپیان، رایومند خاتون‌نژاد (ساغرامیان) و رزمیک داوودنژاد.

هراچ هاکوپیان در عملیات کربلای "کربلای9" که با هدف آزادسازی منطقه باباهادی در شمال شرق قصر شیرین صورت گرفت به همراه "هنریک هوانسیان" به شهادت رسید و با وجود کوشش همرزمانش برای انتقال پیکرها، جسم بی جان شهدا در منطقه گمنام ماند.

رایموند خاتون نژاد در سال 65 به خدمت سربازی رفت و به جبهه پیرانشهر اعزام شد که در اردیبهشت همان سال به شهادت رسید.

سال گذشته نیز در مراسمی با حضور مردم روستای میلاگرد و مقامات و مسئولان فریدون شهر به همراه نماینده خلیفه گری ارامنه اصفهان در بزرگداشت 5 شهید این روستا برگزار شد.

منبع: دفاع پرس

دیدگاه شما