وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : چهارشنبه 7 مرداد 1394 ساعت 08:29   |   کد مطلب: 15454
مدیرکل ورزش و جوانان همدان با حضور در منزل خانواده شهیدان ورزشکار امیر امیرگان و محمود رنجبران اظهار کرد:افتخارآفرینی کشورمان مرهون ایثارگری شهدا انقلاب و دوران دفاع مقدس است.

به گزارش نافع، سید عبدی افتخاری اضافه کرد: رشادتهای رزمندگان، جانبازان و شهدای ایران اسلامی در هشت سال جنگ تحمیلی امنیت و اقتدار کشورمان در سطح جهان را رقم زد

افتخاری با بیان اینکه زندگی نامه شهدا بهترین الگو برای پرروش نسل جوان به ویژه ورزشکاران است، گفت: بسیاری از شهدا در سنین بین 13 تا 18 سالگی با ایثارگری و جانفشانی به درجه رفیع شهادت رسیدند و زندگی نامه آنها سرشار از موضوعات پندآموز است.

وی افزود: امروزه اگر جوانان بویژه ورزشکاران کشورمان در میادین مختلف ورزشی افتخارآفرین هستند به واسطه رشادت و از خودگذشتگی شهیدانی است که رسم پهلوانی را از مولای متقیان فرا گرفته و با تقدیم جان خود امنیت و آسایش را برای نظام مقدس جمهوری اسلامی به ارمغان آوردند.

وی خاطرنشان کرد: بدون تردید سرافرازی امروز ایران اسلامی به برکت مقاومت و پایداری تمام کسانی است که در مسیر آرمان های والای انقلاب اسلامی و امام راحل حرکت کردند.

شهید امیر امیرگان در 29 شهریور 1350 در همدان به دنیا آمد، 7 سال بود که انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی به پیروزی رسید از همان روزها با مفاهیم بلندی چون ایثار ، جهاد و بصیرت آشنا شد و این بصیرت بود که پای امیر را به جبهه ها باز کرد .

امیر امیرگان از شهدای ورزشکار استان همدان که در رشته های ورزشی کاراته و جودو بود که در سن 16 سالگی در حین عملیات بیت المقدس دو به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

همچنین شهید محمود رنجبران از ورزشکاران مطرح رشته فوتبال بود که در یکم تیرماه 1348 درهمدان به دنیا آمد و در 24 دی ماه 1365 در عملیات کربلای پنج به شهادت رسید.

منبع:ایرانا
انتهای پیام/ح

دیدگاه شما