وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 5 مرداد 1394 ساعت 17:51   |   کد مطلب: 15437
رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور و یک دنیا خاطره از مرصاد
فتاح در گلزار شهدای تویسرکان در جستجوی کدام مزار شهید بود
رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور با حضور در گلزار شهدای تویسرکان چشمش به مزار شهیدی افتاد که سال ها قبل به دنبال آن بود و آن شهید عبدالصالح رفعت بود.

به گزارش نافع به نقل از رودآور، امروز پنجم مرداد ماه به نام روز تویسرکانی معرفی شده و در این راستا مسئولان شهرستان به دنبال ملی کردن این روز هستند، تویسرکان تنها شهرستان استان همدان است که در یک روز پیکر مطهر 38 شهید را همزمان با یکدیگر تشییع و تدفین کرده است.

مراسم گرامیداشت روز تویسرکان با حضور فتاح رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور از رزمندگان دوران دفاع مقدس به ویژه عملیات مرصاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان و مفتح نماینده مردم تویسرکان در مجلس و چند تن از ائمه جمعه استان همدان و حضور پرشور مردم شهیدپرور تویسرکان برگزار شد.

فتاح همچنین با حضور در مزار شهدای تویسرکان به مقام شامخ آنان ادای احترام کرد، این حضور با حواشی خواندنی جالبی همراه شد.

در حین غبارروبی رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور ، امام جمعه تویسرکان تصمیم به بیان خاطره ای از یکی از شهدای تویسرکان داشت که نگاهان چشمان فتاح به مزار شهیدی افتاد و برقی در چشمانش زد که گویا خود شهید را مشاهده می کند و با عجله بر سر آن مزار رفت و بی توجه به وقت، دقایقی از خاطرات خود و آن شهید گفت.

فتاح گفت: مدت هاست که در جستجوی مزار این شهید بودم و اکنون حکمت سفر به تویسرکان برای گرامیداشت روز ملی شهرستان را دریافتم و آن یافتن مزار دوست قدیمی ام است.

و اما شهید عبدالصالح رفعت آن شهیدی است که خاطراتی رابرای فتاح زنده کرد.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور در پاسخ به سوال خبرنگار رودآور که خاطره ای از آخرین شهید در ذهنش است یا نه گفت: در ما در جبهه های مختلف بودیم، در آخرین تماس در مهاباد بود و درباره مسائل جنگ صحبت می کردیم و بعد از چند ماه خبر شهادت این بزرگوار را به ما دادند و حیف که ما از آنان شهدات جا ماندیم.

در این بین امام جمعه تویسرکان نیز گفت: شهید رفعت همان شهیدی است که خاطره ای از امام جمعه ایوان غرب را می خواستم درباره آن بیان کنم.

وی تصریح کرد: امام جمعه وقت ایوان غرب سال ها قبل گفته بود، شهید رفعت خواستگار دخترش بوده است، و او آن موضوع را با دختر خود در میان می گذارد که این عبدالصالح پسر بسیار خوبی است و تنها عیبی که دارد این است که من مطمدن هستم شهید می شود.

این خاطره ها ادامه داشت و رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور با مشاهده انکه شهدای تویسرکان در عملیات های مختلفی شهید شده اند، اظهار کرد: دیدن مزار شپاین شهدا از هر قشر و در عملیات های گوناگون و بزرگ دفاع مقدس نشان دهنده اوج روحیه جهادی و ایثارگری تویسرکانی ها است و حضور 23 شهید روحانی به نسبت جمعیت و 72 شهید ورزشکار، و 38 شهید تنها در عملیات مرصاد نشان دهنده آن است که از اول تا آخر جنگ مردم این مرز و بوم چه افتخارآفرینی هایی برای شهرشان رقم زده اند.

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما