وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : چهارشنبه 21 آبان 1393 ساعت 08:47   |   کد مطلب: 10830
عاشورا بهترين فرصت انسان‌ها براي شناخت ظرفيت وجودي است
نماينده ولي‌فقيه در استان همدان انسان‌ها را لايقان رسيدن به عرش الهي دانست و گفت: عاشورا يكي از بهترين فرصت‌ها براي آگاهي انسان‌ها از اين ظرفيت وجودي خود است.

به گزارش نافع، آيت‌ا... غياث‌الدين طه‌محمدي در مراسم عزاداري دانشجويان و اساتيد دانشگاه آزاد اسلامي واحد همدان در هفتمين روز شهادت امام حسين(ع) گفت: امام حسين(ع) ظرفيت والاي انساني را به مردم يادآوري كرد تا بدانند كه نبايد به مقامات دنيايي راضي شوند.

وي با بيان اينكه انسان لياقت رسيدن به عرش الهي را دارد افزود: انسان بايد به اين ظرفيت وجودي خود آگاهي يابد و عاشورا يكي از بهترين فرصت‌ها براي اين آگاهي است.

وي با اشاره به فلسفه شهادت و لزوم دفاع از دستاوردهاي آن اظهار كرد: برگزاري مراسم عزاداري امام حسين(ع) نمونه‌اي از صيانت از دستاوردهاي شهادت و شهيد است.

امام جمعه همدان انسان را موجودي مترقي و الهي دانست و گفت: اين مترقي بودن به حدي است كه در آيات و روايات آمده كه هر كس دو روزش مانند هم باشد زيان كرده است چرا كه اين فرد تكليف خود كه همان حركت به سوي ترقي است را فراموش كرده است.

آيت‌ا... محمدي رياضت را سختي دادن به نفس سركش تعريف و آن را نمونه‌اي از فرهنگ پيامبران و امامان دانست و افزود: بزرگان ديني  عوامل رشد حتي اگر تلخ و ناگوار باشند را تحمل مي‌كنند تا به مقامات والاي الهي برسند.

وي رياضت را دو نوع شيطاني و اشتباه و شرعي دانست و اظهار كرد: رياضت شرعي با جلوگيري از ارتكاب نفس به انواع گناه‌ها انسان را سمت الهي شدن سوق مي‌دهد.

وي با بيان اينكه از ديدگاه عارفان و بزرگان مرگ به چهار نوع سرخ، سياه، سبز و سفيد تقسيم بندي مي‌شود تصريح كرد: توبه از گناهان مرگ سرخ، تحمل اذيت و آزار مردم مرگ سياه، تحمل گرسنگي را مرگ سفيد و پوشيدن لباس ارزان قيمت را مرگ سبز مي‌گويند.

وي با بيان اينكه اولياي الهي با تحمل بلاها و سختي‌ها خود را به مقامات بالا مي‌رسانند تأكيد كرد: بلا و سختي سازنده است و انسان‌ها با تحمل آن مي‌توانند به خودسازي برسند.

آيت‌ا... محمدي گفت: شهيد و شهادت يكي از نردبان‌هاي الهي است كه مي‌توان با با زنده نگه داشتن ياد آن به ترويج آن در جامعه كمك كرد.

گفتني است، در ابتداي اين مراسم جمعي از دانشجويان و اساتيد در محوطه اين دانشگاه به عزاداري در سوگ سرور و سالار شهيدان پرداختند و در ادامه با اداي احترام به مقام شامخ شهداي گمنام با آنان تجديد پيمان كردند.

انتهای پیام/ع

دیدگاه شما